PracaGrupypl.praca.dyskusjerozważania/narzekania programisty JEE na temat rozwoju..... › Re: rozważania/narzekania programisty JEE na temat rozwoju.....
    From: Kyniu <k...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: rozważania/narzekania programisty JEE na temat rozwoju.....
    Date: Mon, 3 Sep 2007 23:52:37 +0200

    Dnia Mon, 3 Sep 2007 20:01:45 +0000 (UTC), Aleksander Galicki napisał(a):

    > I gdy ja mowie, ze to programisci wtorza soft,
    ^^^^^^

    Pan "poprawna polszczyzna" wyraznie sie zirytowal jak mniemam.

    > jako osobie ktora wie wiecej.

    Ciekawe zalozenie. Szkoda ze nie przyjmujesz do wiadomosci ze jest to tylko
    i wylacznie Twoj punkt widzenia.

    > takim zwyczajnym programista - moze miec specjalistyczne PhD, jak np nasz spec
    > od Computer Vision, moze przy okazji byc Team Leaderem, albo miec napisane na
    > wizytowce snr engineer, albo nawet software architect

    A gdzie Twoj szacunek do jezyka polskiego - tak ciezko bylo napisac dr
    zamiast PhD pomijajac fakt ze PhD nie odnosi sie do nauk scislych jako ze w
    przypadku takich osob powinno sie uzywac tytulu D.Sc. (Doctor of Science).

    > - nie zmieni to faktu, ze oni wszyscy zajmuja sie _doslownie_ programowaniem.

    Zatem zajrzyjmy do slownikow:

    http://encyklopedia.pwn.pl/lista.php?co=programowani

    programowanie, inform. tworzenie programów.

    idzmy zatem dalej tym tropem i co mamy

    program [gr.], inform. ciąg instrukcji w określonym języku programowania,
    będący zapisem algorytmu wraz z definicją struktur danych; wykonywany przez
    komputer lub inne urządzenie interpretujące.

    Znalazlem rowniez taka definicje

    programowanie komputera proces sporządzania dokładnego zestawu instrukcji
    potrzebnych na to, aby komputer mógł spełnić określone zadanie; zestaw ten
    obejmuje wybór stosownego algorytmu, kodowanie i testowanie.

    Zatem jesli osoby przez Ciebie wymienione siedza i klepia kod to tak - sa
    programistami. Jesli jednak ich praca nie polega na rzezbieniu w kodzie jak
    machanie lopata w ziemi przy kopaniu rowow to nie sa programistami a ich
    praca nie jest programowaniem. Chociaz jak rozumiem przez wzglad na siebie
    i wykonywana przez siebie prace chcialbys programowanie wyniesc do rangi
    nauki zamiast rzemiosla jakim jest w istocie.

    > A swojego zdanie o czymkolwiek mozesz nie zmieniac - grunt to siedziec cicho i
    > nie pieprzyc o rzeczach na ktorych sie nie zna.

    W istocie gleboka mysl. Powtorz ja do lustra.

    Kyniu