PracaGrupypl.praca.dyskusjeprosze o pomoc › Re: prosze o pomoc
  • Data: 2003-07-15 16:42:22
    Temat: Re: prosze o pomoc
    Od: "Ewa" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > pracowalam, jestem bardzo slabo zorienowana wtemacie umow, ubezpieczen
    itp.
    > Z tym zwiazana jest moja prosba: prosze mi podpowiedziec gdzie szukac, co
    > czytac czy z kim porozmawiac zeby polapac sie wreszcie w temacie???

    w zasadzie nie wiem o co ci chodzi? jestem kadrową, chcialabym pomoc, ale
    nie rozumiem w czym problem?
    www.zus.gov.pl, ale to bardzo szerokie pojęcia.

    > Druga sprawa dotyczy konkretnej sytuacji: do tej pory, jako studentka
    > ponizej 26 roku zyca, bylam zatrudniona na umowe umowe o dzielo
    dydaktyczne
    > z przeniesieniem praw autorskich. Jakie mam opcje dotyczace ubezpieczenia
    > zdrowotnego i spolecznego gdybym dalej chciala pozostac przy tym typie
    > umowy???

    Jesli nie uczysz sie juz, to pracodawca nie ma zadnej korzysci zatrudniając
    ci ena umowe o dzielo, tak jak ty nie masz korzysci z takiej umowy - brak
    urlopu, brak stazu pracy.
    jesli chcesz (?) pozostac przy zleceniu - płacisz składki zus, które
    obciążaja po połowie (mniej więcej) ciebie i pracodawce, wersja niekorzystna
    dla ciebie - w dalszym ci agu brak urlopu i stażu pracy.
    przy umowie o prace - masz pełne ubezpieczenie, po pół roku pracy pierwszą
    część (1/2) wymiaru urlopu, a więc 10 dni, poza tym, przy zatrudnieniu na
    pełen etat gwarantowaną najniższą (co najmniej) pensję.

    Czy w razie zastapienia jej przez umowe o prace (a jast to mozliwe)
    > moja pensja (chodzi mi o kwote netto) uleglaby pomniejszeniu? jesli tak,
    > w jakim stopniu?

    Umowę zawierasz na konkertną sumę, to zależy od pracodawcy, zwyczajów
    panujących w miejscu pracy, od ciebie - twoich zdolności negocjacyjnych.
    zorientuj sie ile zarabiaj au was ludzie na podobnych stanowiskach i o
    podobnym stazu pracy - i walcz o swoje!

    Niedlugo mam rozmowe na ten temat z szefem i boje sie zeby
    > moja niewiedza nie kosztowala mnie utrate czesci dochodu.

    patrz wyżej.
    w razie pytań - pisz: b...@w...pl
    Pozdrawiam, Ewa