PracaGrupypl.praca.dyskusjeprośba o ocenę cv i listu motywacyjnego › Re: prośba o ocenę cv i listu motywacyjnego
  • Data: 2006-02-27 14:30:11
    Temat: Re: prośba o ocenę cv i listu motywacyjnego
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Re to: Andrzej [26 Feb 2006 18:23:13 +0100]:

    > 1. Obecnie uczęszczam na kurs języka angielskiego
    > i obecnie zaczynamy 6 stage. Nie wiem czy dobrze to
    > ująłem w cv. Napisałem znajomość jęzków obcych
    > angielski - podstawowa, w trakcie nauki.

    "Podstawowa - w trakcie nauki". Będzie wiadomo, że się na
    tej podstawowej nie zatrzymałeś funkcjonalnie.

    > Czy mam też o tym pisać w liście motywacyjnym?

    Nie, po co?

    > 2. Czy rozsyłając swoją ofertę do firm, które nie prowadzą
    > w danej chwili rekrutacji mam wysyłać tylko cv, czy cv
    > + list motywacyjny?

    Wtedy to już zdecydowanie LM, jako że musisz jakoś uzasadnić
    swoją chęć pracy w tej firmie - i przekazać tej firmie czemu
    przyda im się ktoś taki jak Ty.

    > Moje dzieło znajdziecie tutaj:
    > http://republika.pl/chrzan_a/

    "Cel Proszę o rozpatrzenie mojego podania o pracę"
    - A toto coto? Twoim celem jest proszenie o rozpatrzenie?
    Cel to np. "praca na stanowisku XYZ dająca możliwość ABC".

    "Data i miejsce urodzenia:" - zapewniam, w zupełności
    starczy zwykłe "ur.", chociaż data urodzenia tak czy siak
    jest całkowicie zbędna.

    Zaburzona kolejność prac i szkół - zaczynaj od "najnowszych".

    Doświadczenie... Ty masz jakieś? ;-) Bo ani słowa nie ma na
    temat tego, co w zasadzie robiłeś. "Referent" to może być
    cokolwiek, co akurat urzędnikom się wymyśliło, poczynając od
    obsługi ludzi, przez kserowanie papierów, po informatyka
    urzędowego (tak tak, takich referentów też znam).
    Miło byłoby kilka słów jednak dopisać.

    IMO jeśli "kandydujesz" na informatyka, co notabene dość
    swobodnie tylko wynika z LM a z CV wcale nie wynika, to
    możesz sobie darować wymienianie tego spawacza. Chyba, że
    zamierzasz im te systemy spawać? ;-) Tak samo możesz bez
    cienia niepokoju pominąć technikum mechaniczne, nie ma
    również najmniejszego związku ze stanowiskiem, o które Ci
    chodzi... Albo nie chodzi, bo jak piszę - z tego nic nie
    wynika kompletnie.

    Forma!
    Mało przejrzyste, rozjechane, szczątkowe, bez rzetelnego
    rozplanowania treści, bez większego zastanowienia nad
    zawartością merytoryczną. Do poprawki!

    "Do Dyrekcji" - ja wiem że jestem dyrekcja, słowo daję, nie
    musisz mi tego aż takimi wołami przypominać :-)

    Forma!!!
    Jak piszesz dokument, to tytuł jest na środku, Twoje dane
    z lewej, dane adresata z prawej, w pierwszej linijce od góry
    data i miejscowość.

    "Zwracam się z prośbą o przyjęcie mnie do pracy w wyżej
    wymienionej firmie." - jako kogo? Mam sobie zgadywać, czy
    siedzieć i próbować dopasowywać Cię do czego popadnie?
    Konkrety proszę :-)

    "pracowałem jako młodszy referent, ale moja praca polegała"
    - czemu deprecjonujesz tą pracę, skoro jako jedyna nadaje
    się pi razy oko do zaprezentowania pod kątem informatyki?
    Nie używaj w zdaniach "robiłem, ALE..." bo to "ale" od ręki
    wywala ze świadomości czytającego pierwszy człon zdania
    sprawiając, że całość informacji w zdaniu zostaje pominięta.

    Konkrety, konkrety, konkrety... Ani w CV ani w LM nie mam
    żadnych konkretów... Dopisz.

    Kira

    --
    | ' /| |_ Cyber-Girl.NET - Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)|