PracaGrupypl.praca.dyskusjeprośba o ocenę cv i listu motywacyjnego › Re: prośba o ocenę cv i listu motywacyjnego
  • Data: 2006-02-28 20:33:08
    Temat: Re: prośba o ocenę cv i listu motywacyjnego
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej wrote:

    > Witam grupowiczów.
    >
    > Czytająć grupę zauważyłem, że niektórzy czytalenicy proszą na forum o ocenę
    > swojego CV. Ja też bardzo proszę o zopiniowanie mojego CV i listu
    > motywacyjnego. Bardzo mi na tym zależy.
    > Mam odnośnie tego 2 pytania:
    > 1. Obecnie uczęszczam na kurs języka angielskiego i obecnie zaczynamy 6 stage.
    > Nie wiem czy dobrze to ująłem w cv. Napisałem znajomość jęzków obcych
    > angielski - podstawowa, w trakcie nauki. Czy mam też o tym pisać w liście
    > motywacyjnym?

    Nie, bo po co?

    > 2. Czy rozsyłając swoją ofertę do firm, które nie prowadzą w danej chwili
    > rekrutacji mam wysyłać tylko cv, czy cv + list motywacyjny?

    List też.

    Ja bym Cię nie zatrudnił na podstawie tylko tych dokumentów. Nie wynika
    z nich do czego właściwie miałbyś się przydać. Przeczytałem i
    najmniejszego pojęcia nie mam jaką wiedzą dysponujesz, co potrafisz, w
    czym masz praktykę.
    A szczegółowo
    - praca na stanowisku pracownik gospodarczy kłóci mi się z informacją o
    tytułach naukowych. Można by pomyśleć że słabo Ci poszło na studiach i w
    poprzedniej pracy. Albo to usuń, albo to rozwiń szerzej.
    - na pewno nie nadajesz się do prac przy stronach www; twoje cv się
    rozjeżdża (Mozilla 1.6; Win 2k)
    - brak szczegółowych informacji o kwalifikacjach; dopisz coś
    szczegółowego i konkretnego, co skłoniłoby czytającego do utożsamiania
    cię ze specjalistą. Mogą być języki programowania, może informacja o
    doskonałej znajomości SQL'a, może projektowanie sieci? Ty wiesz co
    potrafisz i nie zapomnij o tym poinformować.
    - LM - mało cię reklamuje; szczególnie drugi akapit. Nie powinno być
    "... ale moja praca polegała". To się źle kojarzy. Nie "ale", tylko
    "między innymi". A głównie to mogła polegać na obsłudze informatycznej
    Urzędu, administracji siecią itp. (No chyba że faktycznie miałeś w
    umowie tylko wdrożenie jakiegoś programu, ale dwa lata?)
    Po za tym to jest dobre miejsce żeby uzupełnić ewentualne niedomogi CV.
    Możesz np. napisać jak wspaniale i dogłębnie coś poznałeś dzięki tej
    pracy. Możliwości masz mnóstwo. Wdrażałeś? To kopalnia doświadczeń
    przecież.

    Podsumowując. Zmieniłbym formę. Masz spore możliwości manewru, bo to ty
    decydujesz o czym i ile napiszesz. Ja bym wyrzucił trochę z
    doświadczenia zawodowego, za to rozwinął pojedyncze pozycje. Napisałbym
    więcej o miejscu pracy (pełne nazwy) i dodał do każdego krótkie zdanie
    na temat zakresu obowiązków. Znam informatyków którzy w umowie o pracę
    mieli pracownik gospodarczy, mimo zakresu obowiązków administratora
    sieci. Jak myślisz, co oni wpisywali w swoje CV?
    Uporządkuj wydarzenia chronologicznie. Od najmłodszego.
    Dodaj sekcję umiejętności zawodowe i napisz tam czym konkretnym w
    informatyce się zajmujesz.
    Zmień sekcję zainteresowania. Naprawdę nie posiadasz zainteresowań? To
    co wpisałeś się nie liczy.
    Aha, trzeci akapit z LM możesz całkiem wyrzucić. Przecież nikt w to nie
    wierzy i mało kto czyta. Po co marnować miejsce skoro można napisać coś
    ciekawego? A jeśli już musi zostać to:
    - usuń słowa "jestem przekonany". Przecież rekrutującego nie obchodzi
    tak naprawdę Twoja opinia, czytając może odruchowo pomyśleć "a ja nie".
    Zacznij zdanie od razu od "zdobyte umiejętności ..."
    - usuń "mimo niewielkiego doświadczenia", bo te pisemka piszesz po to
    żeby zaprezentować swoje zalety a nie wady. Niewielkie doświadczenie to
    oni sami zauważą. Nie musisz im tego akcentować tylko wprost przeciwnie
    - zatuszować.

    Itp itd. Ale sie rozpisałem :)