PracaGrupypl.praca.dyskusjepracownicy › Re: pracownicy
    From: "jacek01g" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: pracownicy
    Date: Sat, 21 Oct 2006 23:54:50 +0200

    Użytkownik "Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:ehdq1a$prl$1@news.mm.pl...
    > X-No-Archive:yes
    > W wiadomości <news:ehdof2$3fs$1@news.dialog.net.pl>
    > Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> pisze:

    > Z punktu widzenia pracownika owszem. Z punktu widzenia pracodawcy dochodzi
    > jeszcze wiele innych czynników. Co z tego, że pracownik pracuje zgodnie z
    > umową, regulaminem i KP, skoro jego praca nie przynosi żadnych efektów?

    Od tego żeby jego praca przynosiła efekty są kierownicy przedsiębiorstwa i
    prezesi. Można być świetnym pracownikiem ale jego praca przez nieudolność
    zarządu może być marnowana. To mam na myśli.

    Oczywiście zależy czy stanowisko jest samodzielne czy nie. Ale na ogół
    stanowiska podstawowe nie sa samodzielne. A takie mam na myśli. Popatrz na
    firmę budowlaną - indywidualny wkład pojedynczego robotnika czy nawet całej
    brygady może zostać kompletnie zniweczony przez błędy w projekcie, przez złe
    zarządzanie firmą, przez złą koordynacje dostaw, nieudolność zarządu, przez
    źle przeprowadzone przetargi itp.

    Rozumiesz o czym mówię?

    > Dlatego to pracodawca decyduje, czy nowo przyjęty pracownik zostaje po
    > okresie próbnym i zasługuje na wyższą pensję (a później na kolejne
    podwyżki)
    > czy też firma rozstaje się z nim, bo nie rokuje żadnych nadziei, a wręcz
    > przeciwnie.

    Być może tak się dzieje w Twojej firmie. Tylko czy mówisz o handlowach,
    osoboach pracujących samodzielnie czy sekretarce albo księgowej? Księgowa i
    sekretarka nie generują zysków. Określ co to za stanowisko pracy które
    rokuje lub nie rokuje nadziei.

    W ogóle pamiętam takie powiedzienie z pocz. lat 90tych "przedsiębiorstwo
    jest zawsze źródłem kosztów; zyski są zawsze na zewnątrz tylko trzeba umieć
    po nie sięgnąć". O tym przedsiębiorcy zapomnieli koncentrując się na "za
    wysokich kosztach pracy i płacy".

    > Dokładnie.
    > Osiąga to m.in. poprzez odpowiednią politykę finansowo-personalną, że się
    > tak wyrażę.
    > Czyli zwalnia tych nierentownych (nawet jeśli pracują w zgodzie z umową,
    > regulaminem i KP), a zostawia i odpowiednio nagradza tych efektywnych.

    Określ dokładnie co to za firma o której mówisz wtedy pogadamy. I wtedy
    dowiem się co znaczy że "pracownik jest nierentowny".

    pzdr