PracaGrupypl.praca.dyskusjepracownicyRe: pracownicy
  • Data: 2006-10-20 16:11:07
    Temat: Re: pracownicy
    Od: "kantor" <k...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "RobertM" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ehae31$mdm$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Nie mogę się zgodzić z tobą.

    > A może wyjść z drugiej strony? - pokaż co potrafisz, że jesteś wart tego
    > co oczekujesz a dostaniesz więcej.

    Nieprawda. Jeżeli zgodzisz się pracowac za 2 suche bułki i miskę kaszy -
    więcej nie dostaniesz.
    Aby wyegzekwowac podwyzkę trzeba się o nia upomnieć.

    > Czytając powyższe i poniższe wypowiedzi można zauważyć, że wymagania
    > stawiane są bardzo wysokie natomiast gwarancji skuteczności i bycia dobrym
    > pracownikiem nie ma.

    Ja widze to inaczej - wymagania zwykle sa takie, ze aby je spełniać trzeba
    kilka lat studiować
    poczym wyłozyć trochę pieniędzy na książki itp i poświęcić kupę swojego
    czasu w dokształcanie się.
    A gdy się już dokształcimy to okazuje się że kilka lat studiów + kilka lat
    doświadczenia + inwestycje w dokształcanie = 1200 PLN/mc :))))

    > Postawcie się w roli pracodawcy. zatrudniając "nowego" pracownika na etat
    > i minimalną pensję krajową to miesięczny koszt 900PLN z czego "nowy"
    > dostaje 650 na rękę i żeby pracownik był skuteczny należałoby go
    > przeszkolić->co trwa i kosztuje.
    > Jeżeli po okresie "próbnym" nasz "nowy" okaże się leniem, nierobem (mimo
    > dobrego wrażenia na rozmowach i zapewnianiu jaki to on nie jest super) to
    > pracodawca jest w plecy 900x ilość miesięcy jaką ten człowiek pracował.

    Bredzisz kolego. Nawt jeżeli nowy pracownik nie jest początkowo cholernie
    wydajny -
    to i tak jakąś pracę dla firmy wykonuje (i nie są to zadania "do szuflady").
    Ty,czasem ty przedstawiasz sytuację tak - jakbys pracownika zamiast mieć u
    siebie to przez kilka miesięcy trzymał go
    na jakichś kursach/szkołach gdzie w niego łożysz kasę a ten nie pracuje
    produktywnie ani godziny.
    Nie spotkałem w polsce tak naiwnej firmy - więc sądzę że poprostu
    przeinaczasz fakty.

    > Więc darujcie sobie gadanie typu "Wystarczy mi 25.00PLN/godz. i abyś
    > przestrzegał KODEKSU PRACY,
    > wówczas i ja i ty będziesz zadowolony, czy to jest dla ciebie jasne?"

    Proste i realne pytanie - zwykle zadaje się je w bardziej "wygładzonej"
    formie,
    lub daje się do zrozumienia "między wierszami" (zależnie od rozmówcy).

    > Może warto pokazać co potraficie i udowodnić, że potraficie zarobić na
    > swoje koszta, koszta firmy, jej właściciela

    Kazdy pracownik musi zarobić na siebie, na firmę i na pracowników
    nieprodukcyjnych (np. księgowi, admini).
    No - chyba że mówimy o budrzetówce - to zupełnie inna sprawa.

    > a wtedy stawka 50PLN/h będzie osiągalna...

    Każdego pracownika zbyt drogiego da się zastąpić tańszym lub skonczona
    liczbą studentów,
    czyli pracodawca jeżekli ma mozliwość nie płacić takich pieniędzy - płacić
    ich nie będzie.

    > Większość pracodawców daje podstawę + prowizję, dzięki której są szanse na
    > zarobki nieograniczonej kasy - ale komu by się chciało pracować ->lepiej
    > mieć od razu dużo..

    Ponoszą cię emocje przyjacielu.
    W tym kraju ludzie pracują bardzo dużo i bardzo ciężko za bardzo niskie
    pieniążki.

    > pomyślcie nad tym a z pewnością znajdziecie to czego szukacie w Polsce bez
    > konieczności wyjazdu za obcą walutą

    Pracując na 2 etaty :)

    > Pozdrawiam
    > robert