PracaGrupypl.praca.dyskusjepodsumowanie poszukiwanRe: podsumowanie poszukiwan
  • Data: 2005-02-19 18:36:21
    Temat: Re: podsumowanie poszukiwan
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    mgl <m...@s...net> wrote:

    > Oczywiście, Przemku - w dużych i prężnych technologicznie zagranicznych
    > ośrodkach nie ma takiego problemu. Ale sam świetnie wiesz, jak jest u
    > nas - przejrzyj ostatnie krajowe oferty IT na jobpilot i powiedz, ile z
    > nich Cię interesuje.

    Oczywiście, że wiem. Niestety bida aż piszczy.
    Ostatnio zadano mi pytanie podczas jednej z rozmów rekrutacyjnych -
    "dlaczego nie interesuje Pana pracaw Polsce". Odpowiedziałem zgodnie z prawdą
    - ponieważ nie ma tutaj _żadnych_ interesującyh ofert pracy dla mnie.

    > Przegladając oferty zagraniczne można rzeczywiście ostro przebierać i
    > jeszcze sporo zostanie, w końcu to cały świat. Z wielu rozmów ze

    Dokładnie.

    > znajomymi wynika jednak, że nie każdy myśli o przeprowadzce, nie dla
    > każdego sukcesem życiowym jest sukces zawodowy. To już naprawdę bardzo
    > indywidualny wybór, a nie tylko kwestia odwagi, umiejętności czy ogólnej
    > życiowej zaradności.

    Zgadzam się.
    Przed odejściem z poprzedniej firmy (z perspektywą przeprowadzki poza PL)
    koledzy z pracy dziwili mi się, że myślę o przeprowadzce, mając rodzinę.
    Żeby było to jasne - są niewiele starsi ode mnie, w większości bezdzietni, a
    do tego - nie są mężami.
    Tak naprawdę więc nic nie trzyma ich w Polsce. A jednak mówili, że nie
    zdecydowaliby się na taki krok. To faktycznie zależy od charakteru i
    podejścia do różnych spraw. W końcu każdy człowiek jest inny.
    Ale np. z drugiej strony stosunkowo duża chęć Polaków do relokacji - tworzy
    z nich potencjalnie bardzo interesujących pracowników - np. dla firm
    brytyjskich.

    --
    Przemysław Maciuszko