PracaGrupypl.praca.dyskusjepodatki dla pracownikaRe: podatki dla pracownika
  • Data: 2009-06-12 11:25:51
    Temat: Re: podatki dla pracownika
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Baloo wrote:

    > Obawiam się, że Ty nie rozumiesz mnie, ale mnie też już przestało się
    > chcieć tłumaczyć ;-) Dlatego odpuśćmy sobie.

    To po co dalej wklejasz te wyjaśnienia, z których wynika,
    że rozumiesz, ale nie umiesz wytłumaczyć :-) ?

    > Gdyby VAT nie był żadnym problemem, to nie byłoby ogólnopolskiego
    > jazgotu o możliwość odliczania VAT od samochodów osobowych, od paliwa
    > do nich, od noclegów na delegacjach i paru innych rzeczy. Skoro on
    > tylko "przepływa" przez firmy, to dlaczego MF tak zażarcie broni
    > możliwości odliczenia VAT ze wszystkich możliwych faktur?

    No właśnie dlatego jest jazgot wtedy, kiedy nie możesz VAT odliczyć,
    i stajesz się konsumentem końcowym i płacisz ten podatek.
    Wpływa to w jakiś sposób na Twoje rozliczenie VAT, ale nie zmienia
    charakteru podatku. Może z nazwą podatek pośredni, byłoby łatwiej
    to ogarnąć. Jeśli jakiś zakup będziesz musiał rozliczyć w kwocie brutto
    (bez odliczenia VAT) to w sensie podatkowym (w rozliczeniu obu podatków)
    zarobi na tym państwo i dlatego państwu jest na rękę ograniczać odliczenie
    VAT od zakupów,
    które podatnicy lekko mogą podciągnąć pod służbowe, a będą zaspokajać
    prywatne potrzeby.

    Czytając Twoje posty widzę, że prowadzisz jakąś tam firmę
    i brak znajomości tych podstaw trochę mnie dziwi, ale z drugiej strony
    pewnie masz księgowych od tego, a Twoje nastawienie do oczekiwania
    uczciwości
    w biznesie powoduje, że nie dopuszczasz możliwości, że większość
    kreatywnych podatników doi własnie w ten sposób Państwo
    bez mrugnięcia okiem. Gdyby wszystko odbywało się obustronnie uczciwie
    (tak jak zakładasz) nie byłoby jazgotu, bo nie byłoby o co.