PracaGrupypl.praca.dyskusjepodatki dla pracownikaRe: podatki dla pracownika
  • Data: 2009-06-12 06:35:27
    Temat: Re: podatki dla pracownika
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kaizen wrote:

    > Idę sobie do sklepu i kupuję laptopa - netto 2000, 2440 brutto.
    > Jak pracuję na UoP - 2440 przepadło.
    > Jak mam DG - 440 sobie odliczam od VATu należnego - i to mi zostaje w
    > kieszeni. Dodatkowo 2000 wrzucam w koszty - i o 2000 obniżam podstawę
    > opodatkowania - czyli kolejne 360PLN w kieszeni.
    > I tak lapotop, który kogoś, kto pracuje na UoP kosztuje 2440 po
    > przejściu na DG kosztuje tak naprawdę już 1640.

    Jeśli tak tłumaczysz to swoim klientom, to się nie dziwię skąd
    ten wysyp jeleni, którzy myślą, że założą firmę i będą doić państwo z VAT.
    Swoim klientom juz nie mówisz, że te 440 zł VAT, które odliczasz,
    to siedzi w tych 2440 , które zapłaciło sie sprzedawcy
    i gdybyś je zatrzymał w kieszeni, to albo nie zapłacił byś dostawcy albo do
    US.
    Ale rozumiem, ze jak ktos
    niekumaty się trafi, to można mu namieszać i wcisnąć wszystko.

    > I potym poznać dobrego księgowego w firmie - pienišdze sš,
    > a zysku i podatku nie ma (i US nie ma się do czego przyczepić)
    >
    > Jak zechcesz podnieść świadomość, to zapraszam - prowadzę Biuro
    > Rachunkowe, mam licencję Ministerstwa Finansów na usługowe prowadzenie
    > ksiąg rachunkowych. Zdaża mi się też prowadzić szkolenia.
    > Ale uprzedzam, że za darmo to się udzielam tutaj :)

    Współczuję tylko tym kursantom.
    Facet, który ma problem z podstawami, ale potrafi wcisnąć
    ludziom kit. Widać teraz ile warta licencja MF.