PracaGrupypl.praca.dyskusjeobcięcie wynagrodzenia za karę › Re: obcięcie wynagrodzenia za karę
    From: "Dorota" <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: obcięcie wynagrodzenia za karę
    Date: Wed, 25 Jan 2012 14:39:48 +0100

    Użytkownik <news> napisał w wiadomości
    news:4f1ffd19$0$1268$65785112@news.neostrada.pl...

    > chwileczkę, czegoś tu nie rozumiem,

    No własnie widzę, dalsza lektura tylko to potwierdza.

    > czy ty jako pracownik chcesz nakładać karę na innego pracownika?

    A gdzie napisałam coś takiego? Pytam się jedynie, czy pracodawca ma
    możliwość obcięcia części wynagrodzenia za notorycznie zaniedbania. Skoro
    można komuś - jak to się potocznie mówi - "dać po premii" za coś takiego, to
    pojawia się pytanie, czy można również "dać po wynagrodzeniu".

    > skoro pracodawca owego pracownika nie zwalnia i go chwali, to znaczy że
    > wykonuje on bardzo dobrze swoje obowiązki,

    Owszem, część wykonuje dobrze, a część nie albo wcale (bo zapomniał, bo nie
    zdążył, bo uważał, że nie trzeba).
    Nie będę wchodzić w szczegóły, bo nie o to tutaj chodzi.
    Pracodawca chwali go sobie jako dobrego fachowca, ale ochrzania go też za
    to, że część rzeczy zaniedbuje.

    > problemem może być to że ty jego obowiązków nie znasz, rozumiesz?

    Znam bardzo dobrze, bo mam (i parę innych osób) niemal identyczne.
    Tylko jak wyżej, nie to jest tematem tego wątku.

    > piszesz że "wy" musicie poprawiać po "nim", dziwnie mi to brzmi, jakoś
    > trudno mi sobie wyobrazić umowę o pracę w której pracownik ma obowiązek
    > wykonywania pracy za innego pracownika, albo po innym poprawiania pracy,

    A kto powiedział, że reszta ma_obowiązek_wykonywania pracy za kogoś innego?
    Nie ma żadnego obowiązku, ale jeśli coś jest niedokończone przez jedną osobę
    i potem trzeba spiąć całość, a pewien element zawodzi, to jako zespół robi
    się to wspólnie. Psioczy się, przeklina czasem na czym świat stoi, ale się
    robi.
    Tylko to nadal nie jest kwestią do dyskusji w tym wątku. Nie o to pytałam.

    > zresztą jest to sprzeczne z twoim słowem że "wszyscy" macie te same
    > obowiązki,

    ROTFL. A co jest w tym sprzecznego? Tak, kilka osób w danym dziale ma te
    same obowiązki (albo w większości zbliżone). Tak trudno to sobie wyobrazić?
    Prosty przykład - kasjerzy w markecie, pielęgniarki w szpitalu, konsultanci
    w BOKu, handlowcy w dziale handlowym, księgowe w biurze rachunkowym,
    kreślarze w biurze architektonicznym. I masa innych. To tylko ułamek
    przykładów.

    > a więc zastanów się co piszesz

    Wiem, co piszę. Inni jakoś nie mają problemu ze zrozumieniem.

    > i wyjaśnij o co chodzi naprawdę!

    Ale co mam wyjaśniać? Jakie mam obowiązki ja i inni w mojej pracy?
    Co to ma wspólnego z zadanym przeze mnie pytaniem?

    > jesli widzisz ze jeden pracownik się obija to skoro masz takie same
    > obowiązki jak on to też masz prawo się obijać jak on,

    A z czego wnosisz, że ktokolwiek ma prawo się obijać? On czy inni. Nikt nie
    ma prawa.
    Zresztą się nie obija, tylko po prostu czasem, jak to się mówi, "daje
    ciała".

    > i tak samo on ma prawo poprawiania pracy po tobie, jeśli pracodawca będzie
    > miał to "was" pretensję

    Nikt i o nic nie ma do_nas_pretensji.

    > to żądajcie podwyżki,

    Była już o tym mowa, ale to nie rozwiązuje problemu ukarania winowajcy.
    Bo to on powinien ponieść konsekwencje, a nie pracodawca robiąc reszcie
    ludzi podwyżkę.

    > bo za taka samą płacę możecie jedynie wykonywać taka samą pracę,
    > proste?!!!

    Genialne, na to bym nie wpadła :>
    Tylko co to ma wspólnego z moim pytaniem?

    Pozdrowienia
    Dorota