eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjenetykieta i savoir vivre w korespondencji z potencjalnym pracodawcąRe: netykieta i savoir vivre w korespondencji z potencjalnym pracodawcą
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Irving Washington <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: netykieta i savoir vivre w korespondencji z potencjalnym pracodawcą
    Date: Wed, 26 Jul 2006 23:21:44 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 53
    Message-ID: <ea8mmn$p8r$1@inews.gazeta.pl>
    References: <ea8cem$4ma$1@news.interia.pl>
    NNTP-Posting-Host: ccp101.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1153949207 25883 83.30.139.101 (26 Jul 2006 21:26:47 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 26 Jul 2006 21:26:47 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <ea8cem$4ma$1@news.interia.pl>
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    X-User: sobczyk.webdesign
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:187090
    [ ukryj nagłówki ]

    mirka napisał(a):
    > postanowiłam odpowiedzieć na tę ofertę wysyłając maila do owej firmy o treści:
    >
    > " Witam,
    > Zainteresowała mnie oferta pracy zamieszczona na Państwa stronie internetowej.
    > Zgodnie z prośbą załączam CV.
    >
    > pozdrawiam
    > Imię Nazwisko
    > telefon
    >
    > Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych
    > dla realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z Ustawą z dn. 29.08.97 o Ochronie
    > Danych Osobowych Dz. U. Nr 133 poz.883)."
    >
    >
    > Oto jaką odpowiedź uzyskałam:
    >
    > "Szanowna pani,
    >
    > Kogo pani "wita" co to za forma zawracania się do potencjalnego pracodawcy
    > ... przy staraniu się o prace.....
    Możesz jej odpisać, że sama nie wiesz, skoro podają tak bezosobowy
    e-mail jak praca@costamcos. I że rezygnujesz z rekrutacji, skoro zajmuje
    się nią asystentka a nie profesjonalny dział HR. Oraz, że jeśli to ona
    zajmuje się rekrutacją, to pewnie ją samą rekrutował jej zwierzchnik,
    zatem arogancja jej osoby mówi wystarczająco dużo o kulturze
    zwierzchnika. Jaki pan...

    > 1. Czy naprawdę to takie uchybienie, że napisałam "Witam" a nie "Witam Pana"?
    Nie. "Witam" i "pozdrawiam" to jest standard w relacjach w biznesie i
    korespondencji via e-mail. "Szanowni Państwo", "Dzień Dobry" etc.
    oczywiście zawiera w sobie więcej szacunku, lecz wnosi do kontaktu
    zbędny dystans.
    Mam wrażenie, że owa asystentka cierpi na klasyczny "syndrom sekretarki"
    (nie urażając sekretarek), która apodyktyczność szefa, małą możliwość
    samostawienia w pracy i konieczność lepienia sztucznego uśmiechu nr 5 do
    gęby odreagowuje sobie na mało, w jej przekonaniu, ważnych osobach.

    > 2. Czy nie sądzicie, że owa asystentka jeszcze bardziej się skompromitowała
    > pisząc dwukrotnie "pani" z małej i popełniając błąd w słowie "pracę"?
    Owszem. Formy grzecznościowe wymagają stosowania dużej litery. Nie
    wpominając o polskich literach w korespondencji.

    > Rozumiem, że pisząc na komputerze często nie stosuje się polskich liter,
    Pisanie na komputerze nie jest celem pracy samym w sobie, lecz metodą do
    osiągania celu. W tym wypadku celem było udzielenie odpowiedzi
    (teoretycznie, bo praktycznie odreagowanie własnej frustracji). Powinna
    więc zwrócić uwagę na to jak pisze.

    W oczekiwaniu na przedstawienie miażdżącej riposty, jaką jej
    przedstawisz - pozdrawiam :)
    m.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1