PracaGrupypl.praca.dyskusjenadgodziny w delegacji › Re: nadgodziny w delegacji
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: nadgodziny w delegacji
    Date: Sat, 30 Sep 2006 15:04:15 +0200

    W wiadomości news:451E568F.61D2CD8F@interia.pl MarcinF <m...@i...pl>
    pisze:

    > - godziny pracy okreslone na umowie o prace 8-16
    > - wyjazd z miejsca pracy okreslonego w umowie i przyjazd
    > na miejsce przeznaczenia (do hotelu) o godzinie 2:00 w nocy
    > - zakladam ze wykorzystuje okreslony w regulaminie pracy 11 godzinny
    > odpoczynek
    > - zjawiam sie u klienta w 11 godzin po przyjezdzie do hotelu czyli
    > o godzinie 13:00
    > - pracuje 8 godzin, czyli wychodze od klienta o 21:00
    > Czy pracowalem w nadgodzinach czy nie ?
    Z kodeksowej definicji godzin nadliczbowych wynikałoby, że nie.
    Co najmniej 11 godzin dobowego odpoczynku wymienione w KP to jest od
    zakończenia dnia pracy do rozpoczęcia kolejnego (uwzględniając odpoczynek
    równoważny, zmiany itp.). Dojazd do miejsca wykonywania pracy nie wlicza się
    do czasu pracy. Jeżeli część podróży wypada w czasie pracy to jesteś wtedy w
    pracy.

    Pozostaje kwestia świadczenia za podróż służbową.
    W sferze budżetowej określają je:
    - rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 grudnia 2002
    r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących
    pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery
    budżetowej z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju (Dz. U. Nr 236, poz.
    1990 ze zm.)
[...]
    budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami kraju (Dz. U. Nr 236,
    poz. 1991 ze zm.).

    W sferze prywatnej określać je mogą:
    - układ zbiorowy pracy,
    - regulamin wynagradzania,
    - umowa o pracę, jeżeli pracodawca nie jest objęty układem zbiorowym pracy
    lub nie jest obowiązany do ustalenia regulaminu wynagradzania.

    Jeśli żaden z trzech wymienionych dokumentów nie zawiera stosownych zapisów,
    to stosuje się rozporządzenia dotyczące sfery budżetowej.

    Jakis rok temu miałem podobną sytuację ale nie dociekałem zbytnio bo wyjazd
    był mi bardzo na rękę i chciałem jechać.

    Jotte