PracaGrupypl.praca.dyskusjemolestowanie w pracyRe: molestowanie w pracy
  • Data: 2004-08-08 09:04:41
    Temat: Re: molestowanie w pracy
    Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "BkackAngel" <b...@g...pl> wrote in message
    news:cf428q$78j$1@taurus.webcorp.pl...

    > mam male pytanie, co sie uwaza za molestowanie w pracy?

    kodeks karny mowi tak:
    Art. 197. par. 1. Kto przemocą, groźbą bezprawną
    lub podstępem doprowadza inną osobę do obcowania płciowego,
    podlega karze pozbawienia wolności od roku do lat 10.

    par. 2. Jeżeli sprawca, w sposób określony w par. 1,
    doprowadza inną osobę do poddania się innej czynności seksualnej
    albo wykonania takiej czynności, podlega karze pozbawienia
    wolności od 3 miesięcy do lat 5.

    Art. 199. Kto przez nadużycie stosunku zależności
    lub wykorzystanie krytycznego położenia doprowadza
    inną osobę do obcowania płciowego lub do poddania się
    innej czynności seksualnej albo do wykonania takiej czynności,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    kazdorazowo jednak sad decyduje o znaczeniu czynu
    IMHO "klepanie w tylek" przez szefa jest czynnoscia
    o znamionach molestowania

    > gdyby to byl jakis obcy typ, to bym zwrocila uwage, upomniala i
    powiedziala
    > ze ma sie odczepic.
    > ale ... chyba mnei zamurowalo i nie wiedzialam czy mam cos powiedziec czy
    > nie.

    to wskazuje wlasnie na wykorzystanie zaleznosci jaka jest stosunek
    pracodawcy i pracownika

    > co powinnambyla zrobic w takiej sytuacji, co powinnam robci kiedy sie to
    > powtorzyw innej firmie?

    przede wszystkim jasno postawic granice, powiedziec
    ze sobie nie zyczysz jakichkolwiek kontaktow fizycznych-
    o ile sobie nie zyczysz- i stanowczo reagowac, byc pewna siebie,
    unikac przepraszajacego tonu, poinformowac jakie kroki podejmiesz
    w przypadku powtorzenia sie sytuacji
    prawdopodobnie szef nie bedzie probowal powtorzyc takich
    zachowan
    w razie czego skontaktuj sie z najblizszym Centrum Praw Kobiet
    lub jakakolwiek instytucja zajmujaca sie mobbingiem czy
    molestowaniem w pracy.