PracaGrupypl.praca.dyskusjekonsultant IT w Vobis › Re: konsultant IT w Vobis
  • Data: 2007-11-20 08:51:33
    Temat: Re: konsultant IT w Vobis
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Jasek wrote:

    > Upublicznienie zarobkow w dziale zwykle prowadzi do niezadowolenia osob
    > ktore zarabiaja mniej i jakos nie powoduje poczucia szczescia u osob
    > zarabiajacych wiecej. Zatem wczesniej czy pozniej jakas osoba zacznie
    > psuc atmosfere mowiac np. ze skoro on zarabia wiecej o 30%, to niech o
    > 30% wiecej pracuje, albo "szefie, nie zostaje po godzinach, bo skoro
    > placicie mi tyle i tle mniej to nie mam zamiaru siedziec wiecej, niech
    > siedzi on". Kolejny scenariusz to wytykanie bledow,
    > rozjatrzanie/podkreslanie Twoich bledow, tworzenia chorej atmosfery i
> [...]

    Nie musi tak byc. Nie bywa tak, kiedy jest spelnionych kilka warunkow -
    m.in zroznicowanie pensji zalezy od roznicy w kwalifikacjach/wydajnosci
    zrozumialych dla pracownikow i uznawanych przez nich i gdy nikt nie
    zarabia tak malo, zeby byc sfrustrowanym tym, ze nie wystarcza na
    "zwyczajne zycie" plus oszczednosci pozwalajace planowac na przyszlosc.
    Pierwsze wymaga dobrego zarzadzania i komunikacji z zespolem, a drugie
    wciaz jest rzadkie w polskich warunkach i moze stad polska paranoja na
    punkcie ujawniania zarobkow.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia