PracaGrupypl.praca.dyskusjekonsultant IT w Vobis › Re: konsultant IT w Vobis
  • Data: 2007-11-20 20:37:33
    Temat: Re: konsultant IT w Vobis
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fhva99$2us$1@news2.4web.pl MarkS
    <s...@p...fm> pisze:

    > Co do zobowiązań do nierozpowszechniania wysokości zarobków. Przecież
    > jeśli komuś nie odpowiada taki warunek to nikt go nie zmusza do
    > podpisania umowy. Mamy wolny rynek, pracodawców dużo. A jeśli ją
    > podpisuje z założeniem że i tak nie dotrzyma to sorry ale z kimś takim
    > nie chciałbym współpracować. Poprostu w tym momencie automatycznie
    > pojawia się brak zaufania do kogoś kto od początku i z założenia łamie
    > swoje słowo.
    Na dużym poziomie uogólnienia przychylam się do tego stanowiska.
    Jak zresztą napisałem jest to podejście "honorowe". Wykluczone jest
    naturalnie w momencie jeśli tajemnica zarobkowa stanowi _warunek_ zawarcia
    umowy o pracę w ogóle (ingerencja w prywatność). Równie dobrze można by
    przecież uzależnić zawarcie umowy od jakichkolwiek innych, równie
    absurdalnych warunków.
    Ale...
    W momencie podpisywania umowy założenia strony nie znasz.
    Po co w ogóle umieszczać w umowie martwy zapis?
    Piszesz: pracodawców dużo. Co ma znaczyć ten "argument"; czy zmieniłbyś
    zdanie w sytuacji gdy byłoby ich mało?

    --
    Jotte