PracaGrupypl.praca.dyskusjekonsultant IT w Vobis › Re: konsultant IT w Vobis
  • Data: 2007-11-20 13:40:11
    Temat: Re: konsultant IT w Vobis
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:fhumf4$6b0$1@news.onet.pl sz <s...@b...no> pisze:

    > oczywiscie ze nie, bo przeciez firma nie placilby za tajemnice gdyby
    > skutkowalo to tylko zwiekszeniem kosztow (i ceny produktu).
    > a skoro placi to znaczy ze zyskuje na tym w inny sposob np. lepsza
    > atmosfera wsrod pracownikow albo mniejsza rotacja i przez to wieksza
    > wydajnosc.
    Tu masz zupełną rację - skoro płaci to widocznie uważa, że się jej to
    opłaci.
    Tylko to naprawdę ma znaczenie psychologiczne (jeśli pracownik będzie
    "myślał", że skoro podpisał, to już nie ma rady - obowiązuje pod karą
    śmierci ;)), lub - nazwijmy to - honorowe (czyli: zobowiązałem się
    dobrowolnie - dotrzymuję, wyłączając oczywiście chamski dyktat typu "albo
    się zobowiążesz, albo nie pracujesz").
    Nigdy w żadnym z moich byłych ani obecnych miejsc pracy nie żądano ode mnie
    trzymania zarobków w tajemnicy (zresztą nie jestem nikim szczególnie ważnym,
    więc po co?), ale gdyby nawet tak było pracodawca nic by w tej materii ze
    mną nie osiągnął - martwy zapis, jak już wspominałem.

    --
    Jotte