PracaGrupypl.praca.dyskusjejak szukasz programisty - polecam Wrocław › Re: jak szukasz programisty - polecam Wrocław
  • Data: 2006-03-16 12:23:53
    Temat: Re: jak szukasz programisty - polecam Wrocław
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    leszek napisał(a):

    [...]

    > Twoja teoria oznacza, ze w zasadzie żadne wykłady i ich poziom nie mają
    > znaczenia, skoro nie ma związku między poziomem wykładu a zawartoscią łepetyny
    > słuchacza. Oczywiście, że ludzie są różni i każdy inaczej łapie i korzysta,
    > ale nie opowiadaj, że poziom wykładu nie ma znaczenia.

    Nie ma. Najbardziej znaczące przy tym czy student coś "wyniesie" z wykładu,
    jest to czy jest trzymany za mordę. [1] W drugiej kolejności jest
    zainteresowanie studenta danym, specyficznym tematem. No ale oczywiście mi
    możesz wmawiać, że studenci we Wrocławiu to nie są tacy sami ludzie, jak
    studenci w innych miastach w Polsce i się uczą wszystkiego pilnie,
    chętnie i bez przymusu. ;>

    Inna rzecz -- ile z tego co masz na wykładach, to *faktycznie* przydatna
    wiedza, przydatna na rynku pracy, a ile to tylko podstawy teoretyczne,
    które wymagają jeszcze wielu miesięcy projektów, zaangażowania i pracy
    samodzielnej, by dały efekt w postaci praktycznych i przydatnych
    umiejętności?

    [1] Posadź dobrego wykładowcę, ale rozłóż przedmiot na dwa semestry
    (pierwszy wykłady, drugi lab). I teraz zrób zaliczenie semestru z wykładem
    na zasadzie wpisu 'zal', albo automatycznej oceny bez jakiegoś pisemnego
    zaliczenia. I potem opowiedz ile to Ci studenci pamiętają i umieją,
    na labkach, semestr później. Ewentualnie sprawdź, czy Ci nieliczni,
    którzy jednak przypadkiem coś będą umieć, to czy nie są tym tematem
    jakoś szczególniej zainteresowani. :>

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl