PracaGrupypl.praca.dyskusjeRe: informatyk medyczny ?Re: informatyk medyczny ?
    From: Michał <m...@s...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: informatyk medyczny ?
    Date: Mon, 09 May 2005 01:19:55 +0200

    Immona wrote:
    > Niewiele, niewiele. Panstwo polskie powinno pobierac zwrot kosztow studiow
    > od absolwentow takich kierunkow, jesli zaraz po studiach pojada za granice i
    > beda placic podatki z zarobkow z tej wiedzy obcemu panstwu. Panstwa
    > afrykanskie tak robia i my tez nie powinnismy sie wstydzic. Dochody dla
    > panstwa z takiego rozwiazania moglyby byc calkiem znaczace.

    Mysle, ze bardzo wiele osob rezygnuje u nas z mysli o samorealizacji w
    biznesie tylko dlatego, ze polityka naszego kraju wobec sektora MSP (o
    czym zreszta swietnie wiesz) skupia sie przede wszystkim na
    ograniczeniach i cerowaniu dziur prawnych, a nie na stymulacji
    przedsiebiorczosci. To naprawde niepokojace, ze mlodzi ludzie, bardzo
    dobrze wyksztalceni w waskich, zaawansowanych technologicznie
    specjalnosciach, szukaja pracy najemnej za granica, nie widzac szans na
    realizacje wlasnych ambicji poprzez zalozenie biznesu tutaj - w kraju -
    mimo szczerych checi. I to panstwo jest dla ludzi, a nie ludzie dla
    panstwa - nie martwilbym sie wiec o PKB, ale o tych, dla ktorych wyjazd
    z ojczyzny za ciekawa praca czesto jest trudna zyciowa decyzja i smutna
    koniecznoscia, a niekoniecznie, jak niektorzy moga sadzic, spelnieniem
    wszystkich marzen - przynajmniej w początkowym okresie.

    > Nie. A co?

    <priv>
    przez chwile mialem jednak wrazenie, ze sie znamy :)
    </priv>

    > A to dlatego, ze prawnicy sa mniej rozczlonkowani - duze dzialy, napisze sie
    > raz i jest, plus aktualizacje. Wsrod lekarzy jest masa specjalnosci i kazda
    > ma inne potrzeby, sa to mniejsze rynki, do tego bardziej hermetyczne dla
    > osob nie zwiazanych z medycyna niz rynek prawniczy dla osob nie zwiazanych z
    > prawem. Prawnik potrzebuje zbioru przepisow, orzeczen sadow, komentarzy i
    > mozliwosci latwego znajdywania w tym wszystkim potrzebnych informacji. A
    > czego potrzebuje np. kardiolog? Nie mam pojecia, jakie by mialy byc pola w
    > bazie danych :)

    Jest dużo takich mocno specjalistycznych branż. Choćby, mimo dużego
    stopnia ogólnego "zinformatyzowania", większość małych i średnich
    instytucji finansowych ma własne działy rozwoju oprogramowania.

    A smakowitych, potencjalnych targetów jest więcej - nadal wiele
    atrakcyjnych grup społecznych jest zaniedbanych z punktu widzenia
    rozwiązań informatycznych.

> [...]
    > niekomputerowej prawniczej bazie danych. Taka wielka ksiega w jednym kawalku
    > zawierajaca cale prawo niemieckie. Naprawde olbrzymia ksiega z wymiennymi
    > stronami. Aktualizacja nadchodzi w postaci kartek, ktore trzeba podmienic
    > lub dodac i instrukcji, co gdzie - tez mnostwa, czasem trzeba wymienic jedna
    > kartke w jakims miejscu, nie rozsypujac calosci. Jak bylam w niemieckim UVB,
    > to te cale dwa tygodnie co tam bylam, siedziala tam praktykantka i
    > wymieniala mozolnie te kartki, szesc godzin dziennie. Komputery to jednak

    Ech... za to na naszym podwórku nadal niektórym instytucjom jest bardzo
    trudno zerwać choćby z wewnętrznym obiegiem codziennych, papierowych
    dokumentów. Jedyną szansą na przepchnięcie zmian bywa spontaniczne
    nadejście świadomości o zmniejszenie wartości firmy wobec konkurencji.
    Że już nie wspomnę o wdrożeniach systemów IT, których głównych celem
    jest właśnie subiektywne podniesienie wartości firmy :)

    dobranoc,
    --
    mgl