PracaGrupypl.praca.dyskusje...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!Re: ...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!
    From: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ...handlowców... handlowców... handlowców... i tak w kółko!
    Date: Fri, 18 Mar 2005 12:28:10 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@nat-dz2.aster.pl

    Jan Kowalski napisał(a):

    [duże cięcie]

> [...]
    > łatwiej. Wybierasz się uzupełnić towar i najlepiej byłoby kupić za
    > 10.000zł, ale masz tylko 5.000. Musisz wiedzieć, co bardziej opłaca
    > się wybrać. Na czym zarabiasz najwięcej - co wcale nie jest
    > równoznaczne z nakładaniem większej marży. Kaięgowość powinna ci
    > dostarczyć taką informację.
    > Oczywście - księgowość nie prowadzi takich spraw dla sklepiku (chociaż
    > są takie programy dla firm - sam też je robiłem) tylko dla większej
    > firmy. I wiele, wiele innych. Np. we wspópracy z księgowością wytycza
    > się plany rozwojowe. Myślę, że to zbyt obszerny temat na duskusje

    Coś mi się wydaje (to znaczy w tym przypadku - mam pewność), że piękne
    hasło "filozofia księgowania" w wersji praktycznej o nazwie roboczej
    "jak wyjść na swoje" zna każdy, kto sprzedawał więcej artykułów niż 3.
    Całą, górnolotnie zwaną "filozofię..." zna każdy Azjata sprzedający na
    Stadionie 10 lecia, czy babcia sprzedająca pumeks do pięt.
    Przecież to żadna filozofia, a zwykłe planowanie handlu.
    I takich informacji nie musi dostarczać księgowość (oczywiście w
    przypadku np. jednoosobowej firmy); wystarczy myśleć.

    > Zgadza się. Ale nie szkodliwie :)
    > Stałem się kiedyś obiektem manipulacji dziennikarza, który dla
    > "wzmocnienia" wymowy swojego wywiadu powycinał z kontekstu moje słowa
    > i tak poprzestawiał, że dla słuchaczy potwierdzałem jego tezy, kiedy
    > faktycznie mówiłem dokładnie odwrotnie. Dla wielu dziennikarzy "na
    > topie" liczy się złowienie sensacji i nic poza tym.

    A znasz pojęcie autoryzacji?

    > Ukrytą sugestią było tu tylko jedno: dziennikarz powinien podchodzić
    > do tego, co mówi z dużą dawką ostrożności. Sprawdzić temat z kilku
    > stron, a nie jednej - dla uczciwości przekazu, bo on jest osobą
    > publiczną.
    > Uważasz, że hasło "wolność słowa" wyklucza uczciwośc?

    Znów przypominam: to nie są łamy gazety a grupa dyskusyjna.
    Tu rozmawiamy prywatnie.

    Pitt