PracaGrupypl.praca.dyskusjedyspozycyjność w pracy? › Re: dyspozycyjność w pracy?
  • Data: 2009-01-16 21:35:10
    Temat: Re: dyspozycyjność w pracy?
    Od: "Baloo" <b...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "gargamel" <s...@d...eu> napisał w

    > KP jest jak każdy gniot prawny w naszym klraju:O(
    > więc nic tam nie jest ścisłe, kogioczne, zrozumiałe i jednoznaczne,

    Jest.
    Trzeba tylko czytać go całościowo, a nie fragmentami. A interpretacje mniej
    zrozumiałych artykułów można znaleźć np. w sieci. Jak dobrze poszukasz, to
    znajdziesz wiele informacji na temat tego, że nieuzasadniona odmowa*
    przyjścia do pracy po godzinach (jeśli pracodawca nie wykracza poza prawo)
    jest traktowana jako niewywiązanie się z obowiązków pracownika i może
    skutkować rozwiązaniem umowy o pracę. I będzie to zgodne z KP.

    * czyli np. "nie przyjdę, bo nikt nie ma prawa mnie zmusić" albo "nie chce
    mi się"

    > nie wiem, może jakaś kartka z KP mi się wyrwałą, ale ja tam nie widzę
    > przepisu mówiacego obowiazku pracy w nadgodzinach, więc jeśli masz tą
    > kartkę to zacytuj ten artykuł?:O)

    A widzisz coś o obowiązku wywiązywania się z umowy o pracę i wypełnianiu
    obowiązków pracownika? Na pewno coś znajdziesz (hint -> parę rozdziałów
    wcześniej). To powiąż to sobie teraz z prawem pracodawcy do egzekwowania
    warunków takiej umowy, potem dodaj do tego gwarantowany przez KP limit
    nadgodzin i masz wynik równania. Jasne - pracownik może odmówić przyjścia w
    sobotę, bo np. lubi sobie wyleczyć kaca, ale pracodawca ma wtedy prawo
    rozwiązać z nim umowę i tyle.

    > niby jakie to konsekwencje? acha, no i pracodawca po takim przymuszaniu do
    > nadgodzin też się musi liczyć z różnymi konsekwencjami:O)

    Oczywiście, że tak. Dopóki jednak trzyma się przepisów, to nie jest to
    przymuszanie, lecz korzystanie z danych jemu przywilejów.

    > sprubujesz

    Boshhh :/