PracaGrupypl.praca.dyskusjedobre CV :)Re: dobre CV :)
  • Data: 2005-02-02 23:53:59
    Temat: Re: dobre CV :)
    Od: Ziemowit <n...@p...adr> szukaj wiadomości tego autora

    > Tylko blagam: niech to nie bedzie "bo jestem mlody, kreatywny
    > i gotowy podjac wszelkie wyzwania", alergie juz mam :))
    No i to jest wlasnie to co mnie denerwuje - LM. Przegladam ogloszenia i
    jak cos mnie zaciekawi (a daje perspektywy potencjalnie lepsze niz praca
    obecna) to wysylam ... pod warunkiem, ze nie wymagaja LM. Wiem ze sie
    przyjelo tego oczekiwac od kandydata, niemniej jest to imho pozbawione
    wiekszego sensu, przynajmniej w pewnych przypadkach. Ja rozumiem -
    marketing, handel, reklama, public relations itp. - tutaj LM moze byc
    traktowany jako swoista probka umiejetnosci kandydata, ale wymagac LM od
    programisty? Rany, ja juz powoli zatracam umiejetnosc pisania innego niz
    w kod programu i napisanie LM jest dla mnie katorga. Poza tym szczerze
    mowiac nie wiem za bardzo co pisac w LM. Umiejetnosci i reszta istotnych
    informacji sa w CV, wiec po jakiego diabla to powtarzac. Rozwodzenie sie
    nad tym jak to bardzo chce pracowac w firmie X i jak to bardzo jestem
    jej potrzebny tez jest imho bez sensu - skoro aplikuje znaczy ze chce
    pracowac i ze uwazam sie za odpowiedniego kandydata.
    Mam zatem pytania do obecnych tutaj przedstawicieli drugiej strony
    frontu, czyli ludzi zwiazanych zawodowo z rekrutacja:
    Jakie jest Wasze podejscie do LM? Co wazniejsze - CV czy LM? Jak
    traktujecie aplikacje ktora zawiera tylko CV (mimo iz w ogloszeniu stalo
    LM+CV)?

    Dorzuce tez druga sprawe (tak przy okazji), a mianowicie kwestia
    wynagrodzenia. Z tego co widze, na zachodzie przyjelo sie w ogloszeniu
    podawac zakres wynagrodzenia na oferowanym stanowisku. Jak dla mnie jest
    to rozwiazanie idealne. Nie jestem osoba specjalnie przywiazana do
    miejsca, wiec nie mam oporow przed szukaniem ciekawszej pracy na drugim
    koncu polski. Po paru wyjazdach na rozmowe z Gdanska do Krakowa czy
    Wroclawia zaczalem sie lekko irytowac. Co z tego ze rozmowa przebiegla
    super, ze wynik jest pozytywny, jak warunki finansowe sa lekko mowiac
    gorsze niz obecne? Jak rozumiem, firma decydujac sie na zatrudnienie
    nowego pracownika wie ile moze zaplacic (tak jest u mnie w firmie
    przynajmniej). Czemu zatem nie podac tej informacji w ogloszeniu?
    Konkurs kto taniej? Efektem jest to, iz zaczalem na CV wyraznie pisac
    jakie mam wymagania finansowe oraz poruszac ten temat w trakcie
    pierwszej rozmowy telefonicznej. Szkoda czasu (i mojego i HR) oraz
    pieniedzy (moich) na jezdzenie w pusto by uzlyszec "niestety, tyle panu
    nie mozemy zaplacic". Co na to panowie/panie od HR? Jakie jest wasze
    spojrzenie na CV z pozycja "oczekiwane wynagrodzenie". Jak traktujecie
    kandydata, ktory porusza temat kasy juz w momencie kiedy dzwonicie
    umowic sie na rozmowe?

    Aha, jesli byla juz jakas wieeelka dyskusja na ten temat, to
    przepraszam, archiwa grupy przejrzalem pobieznie - duze skubane sa.

    --
    Greetings
    Ziemowit Skowronski