PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy trafnie oceniam rynek? › Re: czy trafnie oceniam rynek?
  • Data: 2005-09-28 12:18:11
    Temat: Re: czy trafnie oceniam rynek?
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 28 Sep 2005 13:53:18 +0200, Kira napisał(a):

    > Re to: Sebastian Rusek [Wed, 28 Sep 2005 13:24:26 +0200]:

    > Nie mam pojecia, fizyk nie jestem a elektronik tez tylko
    > z 'papierka' ;) Ale fakt jest taki, ze zestawia sie bez
    > problemow w terenie, na ktorym o tradycyjnym WL mozna
    > spokojnie na dzien dobry zapomniec.

    Ja już się zorientowałem jak to wygląda w praktyce;)
    Rzeczywiście udaje się zestawić przy pełnej widoczności na odległość około
    30km i działa (oczywiście im dalej tym słabiej).
    Przez ściany nie przenika. Odbija się od nich. W sumie nic nowego, bo fale
    na 2.4GHz i 5.coś też niby się odbijają. Z tym, że wimax działa przykładowo
    na mocy 6W (informacja nie pewna, ale w takim wypadku rzeczywiście sprawa
    staje się możliwa) więc może się dłużej odbijać i się jeszcze go da
    odbierać.

    hmmm pewnie niedługo będzie można łączyć dwa biznesy - dostarczanie netu z
    barem fasfood. Mikrofalówka ma 'trochę' większą moc (w zależności od modelu
    około 1-2kW), ale to pewnie kwestia czasu i takie nadajniki też będziemy
    mieli. Taki panelik, a przed nim półeczka na położenie hamburgera do
    grzania;) Może nawet ludzie przestaną ściemniać, że anteny montują tylko
    bedą od razu stawiać mikrofalówke bez drzwiczek na kominie i z niej będzie
    wyprowadzona skrętka do routera;> ;))

    A tak poważnie: ja i tak nie wierzę w łącza bez kabla;)

    --
    Sebastian Rusek