-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta
.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Konrad Inglot" <k...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.praca.dyskusje
Subject: Re: czekam na cenne uwagi - psycholog
Date: Tue, 19 Aug 2003 12:51:47 +0000 (UTC)
Organization: Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl
Lines: 31
Message-ID: <bht6h3$59s$1@inews.gazeta.pl>
References: <bht1hc$hh2$1@news.onet.pl> <bht32a$kkj$1@inews.gazeta.pl>
<3f4215fc$1@news.home.net.pl>
NNTP-Posting-Host: frodo.lukas.com.pl
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1061297507 5436 172.20.26.232 (19 Aug 2003 12:51:47 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 19 Aug 2003 12:51:47 +0000 (UTC)
X-User: konlin
X-Forwarded-For: frodo.lukas.com.pl
X-Remote-IP: frodo.lukas.com.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:92474
[ ukryj nagłówki ]Carlos <c...@w...pl> napisał(a):
> to zalezy co rozumiesz przez CRM. bo tu chodzilo raczej o obsluge klienta
> jako calosc, a nie system informatyczny przeznaczony do przechowywania i
> analizy danych o klientach.
Wydaje mi się że CRM to z definicji system informatyczny, który sprowadza się
do BD + aplikacji obsługującej BD + procedur firmy. To jest całość i raczej
nie można tego bardzo rozszerzyć lub zawęzić.
> w niektorych firmach CRM oznacza zarowno call
> center, obsluge przed- i posprzedazna jak i dzialania marketingowe.
Zgadza się ale polega to na tym że w CC obsługa widzi całą historię
współpracy klienta z firmą lub składa mu życzenia z okazji rocznicy ślubu :)
Podobnie w przypadku marketingu czy działu sprzedaży - na podstawie analiz
pochodzących z CRM można się zastanawiać czemu np. 80% klientów przechodzi
całą procedurę zakładania lokaty w banku albo zakupu wycieczki w biurze
podróży, po czym wciska Anuluj. Można też wyciągnać wnioski, czemu 70%
klientów biorących najwyższy abonament w ciągu 3 miesięcy zmienia go na
najniższy lub drugi od dołu. Itp, itd. I w całym CRM chodzi głównie o
wychwycenie takich właśnie zachowań. Niezbyt więc widzę tu możliwość
wykorzystania psychologów, chyba że w rzadkich przypadkach dla analizowania
analiz (wiem że źle brzmi) pochodzących już z CRM.
pzdr
konlin
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 19.08.03 13:45 Michał 'Amra' Macierzyński
- 19.08.03 13:43 Carlos
- 19.08.03 13:55 Konrad Inglot
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-10 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-10 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-10 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=