PracaGrupypl.praca.dyskusjeczasem jest praca a brak chętnychRe: czasem jest praca a brak chętnych
    From: " marko01" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czasem jest praca a brak chętnych
    Date: Fri, 4 Jul 2003 21:23:20 +0000 (UTC)

    krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl> napisał(a):

    > Pracownik jest sila najemna pracujaca za konkretne uzgodnione korzysci
    > materialne
    > wspolnik dzieli sie z toba zyskami, kosztami, obowiazkami i ryzykiem.

    Wg tych definicji ten, kto przy mojej pomocy zarabia jest pracownikiem,
    ponieważ pracuje za konkretnie uzgodnione korzyści materialne. Jest też
    wspólnikiem, ponieważ ma jego zarobki wynikają z uzgodnionego podziału
    uzyskanej ze sprzedaży kwoty. Nie jest jednak wspólnikiem całości, ponieważ
    ryzyko nieudanych zakupów, prowadzenia firmy, koszty prowadzenia firmy
    przypadają obciążają mnie. Ten ktoś ponosi natomiast odpowiedzialność za
    własne decyzje i wyłącznie w tym zakresie ponosi pewne ryzyko. Można by mnie
    tu obciążyć niewielką odpowiedzialnością poniewaz na początek dawałem adresy
    kilku stałych odbiorców, jednak byli to odbiorcy już sprawdzeni i dojazd do
    nich nigdy nie przyniósł strat, zawsze przyniósł zysk.
    > Ty na sile najemna przerzucasz ryzyko i duza czesc kosztow (np remonty
    > samochodu...ile z tego co "starczalo na zycie" nalezy odliczyc na remont
    > mocno eksploatowanego sluzbowo samochodu prywatnego pracownika?)

    Sposób eksploatacji samochodu zależy od człowieka. Z tego co widuję na
    drogach wiem, że faktycznie samochody służbowe przedstawicieli handlowych
    oraz osób dostarczających towar są eksploatowane w sposób wręcz makabryczny.
    Gdy człowiek jedzie własnym autem narobi w ten sposób szkody sobie a nie
    komuś.

    > jak rozwiazujesz sprawe urlopow?.

    Przeczytaj wcześniejsze. Sposób wykonywania pracy był zawsze zgodny z prawem
    i zależał od wyboru tego kto pracę te wykonywał.

    > wynagrodzenie prowizyjne powinno byc o tyle wyzsze, zeby gosc mogl sobie z
    niego odlozyc
    > na miesiac urlopu.

    Wyższe od czego ?
    Tu nie jest to istotne ale właściwie dlaczego piszesz o MIESIĄCU urlopu ?

    > Co jakis czas pojawia sie przedsiebiorca dziwiacy sei, ze nie przychodza mu
    > pracownicy na takie wrunki, lub ci co sie decyduja sa kiepscy.
    >

    > Caly czas uwazam, ze po prostu nie chcesz sie pogodzic z faktem, ze nie stac
    > cie na zatrudnienie PRACOWNIKA.

    Trochę mylisz sytuacje. Mi nie chodzi o zatrudnienie PRACOWNIKA. Ja
    człowiekowi, który nie jest dużo głupszy i gamoniowaty od takiego
    nieudacznika (bo jakoś tak tu zostałem nazwany) jak ja daję możliwość
    uczciwego zarobienia pieniędzy. Jeśli zamiast "siedzieć na bezrobociu" i
    narzekać chce pracować to może to robić.

    > Nie ma sprawy...pracuj sam po 18 godzin na dobe, jesli nie mozesz przezucic
    > tego na sensownie oplaconego wiarygodnego uczciwego pracownika.

    Dlaczego miałbym pracować po 18 godzin na dobę ? Nie mam na to ochoty. Czasem
    zdarzy się i 20 godzin ale systematycznie tyle? - nie jestem aż tak chciwy
    by zamęczjąc się zarabiać więcej niż potrzebuję:)

    > Dla porownania, w firmie w ktorej ostatnio pracowalem przedstawiciel
    > handlowy(statystyczny) pracujacy po 10-12 godzin 5 dni w tygodniu wyciagal
    > na etacie okolo3-4 tys brutto

    Mogłeś sobie porównać sam z tym co napisałem wcześniej. Tu masz brutto
    średnio 3,5 tys. za 55 godzin w tygodniu i jeden dzień wolnego. U mnie brutto
    ok. 2 tys. za 35 godzin pracy i 4 dni wolnego w tygodniu. Ciekawe jak to
    zinterpretujesz. W każdym razie dziękuję za pomoc, bo gdybym sam takie dane z
    innej firmy podał mogłyby nie okazać się wiarygodne.
    Przypomnę jeszcze, że ilość dni pracy nie jest przeze mnie w żaden sposób
    narzucna. Może to być zarówno jeden jak i 7 dni w tygodniu. Czyli zarabiać w
    pewnym zakresie wg własnego uznania i w czasie w w zasadzie nie normowanym.