PracaGrupypl.praca.dyskusjebezrobocie › Re: bezrobocie
    From: "cashan" <c...@c...net.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: bezrobocie
    Date: Sat, 25 Feb 2006 17:50:53 +0100

    > Oni wychowani przez rodziców z poglądami z PRL oczekiwali więcej skoro
    > mają taką czy inną szkołę. Często nie mają nic więcej do zaoferowania i
    > dziwią sie, że zarabiają mniej niż spawacz. Nie zdają sobie sprawy, że
    > ten spawacz dlatego więcej dostaje ponieważ jego szef dużo więcej na nim
    > zarabia.
    > pozdrawiam,

    Tutaj chcialem wtracic jedna rzecz.

    W obecnym systemie czesto "szef" to burak o niejasnym pochodzeniu majatku.

    I nie zatrudnia on wykształconego fachowca nie dlatego że on "nie m anic
    wiecej do zaoferowania" tylko dlatego ze jest zbyt ograniczony by docenic
    jego umiejetności.

    "Pan Henio od spawarki" stanowi dla niego oczywisty zysk - spawa brame
    kratownice czy diabi wiedza co, co mozna sprzedac.

    Inzynier w dziale projektowania to dla niego darmozjad ktory nie dosc ze
    chce duze pieniadze, to jeszcze tworzy - niezrozumiale czesto dla szefa -
    papiery w typie "dokumentacja techniczna" (i beszczelnie twierdzi ze trzeba
    ja aktualizowac), to jeszcze domaga sie aby kupowac materiał o okreslonych
    parametrach ( a nie "najtanszy"), prowadzic kontrole jakosci ( a nie
    szpachlowac to co sie kiepsko pospawalo) itp itd... Wiec sie takiego wywal
    ana pysk i jest spokój.

    Mam spory kontakt z małymi i średnimi przedsiebiorstwami - i jestem tym
    przerazony.

    Tylko że wyksztalconych ludzi sie nie słucha. Bo przecież nie maja nic do
    zaoferowania...

    cashan