PracaGrupypl.praca.dyskusjeZarobki projektanta instalacji › Re: Zarobki projektanta instalacji
    Date: Tue, 18 May 2010 09:54:39 +0200
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zarobki projektanta instalacji

    W dniu 17-05-2010 13:44, Norbert pisze:
    > I to obliczanie, kreslenie i rysowanie warte jest 1400 zl tylko?

    Warte jest tyle ile gotów jest zapłacić zleceniodawca.

    Niech kumpel zainwestuje w licencję AutoCada (albo tańszy odpowiednik),
    założy działalność i robi rysunki na zlecenie również dla innych.
    Pracując równocześnie na etacie zapłaci tylko składkę zdrowotną, którą i
    tak (w większości) odliczy od podatku.
    Brak uprawnień jest przeszkodą gdy projektuje i rysuje. Samo rysowanie
    nie wymaga uprawnień. Nie wszystkie rysunki, które robi się w cadzie
    dotyczą budowlanki i wymagają uprawnień.

    > Tak naprawde chyba jedynie uprawnienia i wlasna firma jest wyjsciem.

    Musi się liczyć z silną konkurencją w postaci rzeszy studentów
    rysujących na piratach i kasujących 10zł za rysunek. Rzucanie etatu bez
    znalezienia stałych (czyt.zadowolonych klientów), którzy są gotowi
    zapłacić normalne stawki byłoby raczej nierozsądne. Ale jest to do
    zrobienia. Są zleceniodawcy, którzy po spotkaniu ze studentem wolą
    zapłacić więcej i mieć rysunek w terminie (a nie czekać np. na koniec
    sesji).

    I żeby nie było, że piszę tylko teoretycznie: rysowanie nie jest moim
    głównym zajęciem i nie mam żadnych uprawnień budowlanych i nie będę
    miał. Jednak nie namawiam do inwestycji w cada licząc tylko na łut
    szczęścia. Perspektywa zarobku 1400 zł raczej zachęca do zmiany profesji
    niż do inwestycji w oprogramowanie :)

    Pozdrawiam
    Piotr