PracaGrupypl.praca.dyskusjeZarobki projektanta instalacji › Re: Zarobki projektanta instalacji
  • Data: 2010-05-22 19:11:17
    Temat: Re: Zarobki projektanta instalacji
    Od: "Papa5merf" <P...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Órzytkownik "Jackare" napisał:

    > Bardzo prostą i jasno określoną. Jeżeli dopuszczę do ruchu instalację czy
    > to elektryczną, czy gazową, czy grzewczą lub "zwykły" wod-kan i w wyniku
    > jej niepoprawnego wykonania ktoś poniesie szkodę na zdrowiu lub utraci
    > życie, mam na głowie prokuratora.

    więc zacytuj jaka norma, czy jaki akt prawny określa tą niby
    odpowiedzialność uprawnionych?:O)
    i czy gdy takiej samej rzeczy dopuści się osoba nie uprawniona to znaczy że
    ona odpowiedzioalności nie poniesie?:O)

    weź no mi wyjaśnij jaką odpowiedzialność poniosły osoby opowiedzialne za
    zawalenie się hali w katowicach, zarówno te uprawnione jak i
    nieuprawnione?:O)

    > Normy ? Normy prezentują sobą daleko idące przewidywanie mozliwych
    > negatywnych skutków dla użytkownika i mają na celu m.in zabezpieczyć go
    > przed ewntualnością wystąpienia tych skutów przede wszystkim poprzez
    > zapobieżenie ich przyczynom.

    a jak wytłumaczysz sprzeczność ze sobą norm, albo fakt że z ich treści jasno
    wynika że osoba je pisząca nie ma pojęcia o podstawowych prawach fizyki?:O)

> [...]
    > wody pochodzącej z tej instalacji. Czy wiesz, że zgodnie z prawem
    > budowlanym, aby dokonać zmian w zwykłej instalacji wodnej w mieszkaniu
    > należałoby do odpowiedniego organu złożyć projekt i dokonac zgłoszenia
    > budowy?
    > A teraz spróbuj pomyśleć ilu inwestorów indywidualnych zrobiło coś takiego
    > w trakcie np remontu łazienki? Żaden? No to chyba ze skąpstwa bo montaż
    > rurek kosztuje X i trwa Y a wykoanie tego zgodnie z prawem i normai
    > kosztuje 9X i trwa 20 lub 30Y.
    > No to teraz powiedz, kto za to odpowiada ?

    nikt za to nie odpowiada, niezależnie od tego czy tego zaniedbania dopuściła
    się osoba uprawniona czy nieuprawniona:O)

    > To samo się mówi o kadrze zarządzającej w firmach. Ludzie widzą tylko
    > jedną stronę medalu: prezes czy dyrektor bierze 50 tys wynagrodzenia a
    > pracownik 1500. Tylko za co i czym odpowiada prezes a za co pracownik?

    haha prezes za nic nie odpowiada, prędzej wsadzą pracownika niż prezesa:O)