PracaGrupypl.praca.dyskusjeminister pracy Patera a komusze podatki › Re: ZUS daj nam LUZ, bylo:minister pracy Patera a komusze podatki
    From: " Marek" <m...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ZUS daj nam LUZ, bylo:minister pracy Patera a komusze podatki
    Date: Fri, 10 Sep 2004 04:25:49 +0000 (UTC)

    Piotr Dulik <p...@p...fm> napisał(a):

    > No właśnie, czemu upierasz się przy tym żeby być pracownikiem najemnym?
    > Idź na swoje a wtedy też będziesz dbał o własny interes a nie pracodawcy.

    Z tego usilnego namawiania do pójścia na swoje wnioskuję, że pewnie
    sam masz DG i nie możesz zrozumieć jak ktoś może myśleć z punktu widzenia
    najemnego. W moim przypadku to nie jest upór tylko realizm. Skoro nie mam
    pomysłu, bombowego produktu, lokalu, kapitału, to debilizmem byłoby
    ładowanie się w przedsięwzięcie z góry skazane na niepowodzenie.

    Większość kupuje tylko to musi, a pozorna zamożność niektórych: samochód,
    dom, itp., wynika coraz częściej z możliwości otrzymania kredytu. Wystarczy
    przejżeć dane na temat rosnącego zadłużenia społeczeństwa. Niektorzy
    dyskutanci p.p.d. prorokują załamanie się systemu emerytalnego i rentowego,
    tymczasem anatitycy przewidują, że system bankowy może się załamać prędzej z
    powodu nie ściągalności coraz większej ilości rat kredytowych - przecież
    płacić raty można tylko jak się pracuje.

    Moje przekonanie o bezsensie podjęcia DG jest poparte nie tylko samym
    przekonaniem, że się do tego nie nadaję. Moje przekonanie jest poparte
    doświadczeniem. Parę lat temu próbowałem sprzedaży bezpośredniej jako DG.
    Amway, Atwor, IDEA25, Fresh - te sprawy. Prawie nikt - poza małymi wyjątkami -
    nie chciał tego kupować. Poza tym mentalność i stan portfela większości
    powoduje fakt, że nie kupują produktu, który zależnie od wielkości rodziny
    można używać przez 1-2 lat, bo wolą kupić co miesiąc coś tańszego mimo, że w
    skali roku wyjdzie to drożej. Potwierdza to fakt, że tylko zamożni mogą
    oszczędzać, a biedni poprostu nie kupują. Middle class w Polsce nie ma - są
    bardzo bogaci, biedni i bardzo biedni. Ja się niestety nie obracam wśród
    ludzi o odpowiednich dochodach, takich co już im nie wypada kupować tanich
    produktów. Należałem zawsze do tej większości, która patrzy na towary z
    punktu widzenia szczupłego portfela - bez fanaberii, to co niezbędne i jak
    najtaniej. Miałem zarejestrowaną DG w czasach kiedy będąc na etacie można
    było nie płacić ZUS-u, więc mozna było jechać w US na stratach i czekać na
    cud, który spowoduje ruszenie biznesu z miejsca. Kiedy straciłem etat, DG
    trzeba było wyrejestrować, bo nie dostałbym zasiłku z PUP. Teraz ZUS trzeba
    płacić z samego faktu posiadanie DG, więc DG na rzeczywistych stratach jest
    wyrafinowanym sposbem na zapaść finansową rodziny.

    Jedną z najbardziej poszukiwanych DG jest przedtawicielstwo handlowe,
    ale jak uczy przykład dyskutanta o nicku Pingwin, zabranie się za to osoby,
    która się do tego nie nadaje, kończy się zwolnieniem, ogólnym zniechęceniem,
    a nawet utratą zdrowia.

    Poza tym do wykonywania najbardziej poszukiwanego zawodu w Polsce jest
    niezbędne prawo jazdy i najczęściej własny samochód, bo lokalny rynek
    kończy się najczęściej w ciągu miesiąca. Ja natomiast oprócz braku
    predyspozycji do tej "kariery", nie przeskoczę braku prawa jazdy z powodów
    zdrowotnych, a braku samochodu z powodów finansowych - nawet kredytu nie
    dostanę.

    Ja się nie upieram przy tym żeby być pracownikiem najemnym - ja jestem
    po prostu typowym najemnym jak większość. Doświadczonym, odpowiedzialnym,
    pracowitym, posiadającym dużą wiedzę z rozwojowej dziedziny, ale posiadającym
    za długie CV dla większości pracodawców, którzy przy tym samym wykształeniu
    wolą przyjąć absolwenta.

    Marek