PracaGrupypl.praca.dyskusjeminister pracy Patera a komusze podatki › Re: ZUS daj nam LUZ, bylo:minister pracy Patera a komusze podatki
  • Data: 2004-09-10 05:32:26
    Temat: Re: ZUS daj nam LUZ, bylo:minister pracy Patera a komusze podatki
    Od: " Marek" <m...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ZPDS <b...@n...zpds.com.pl> napisał(a):

    > Teraz to sie powoli zmienia w zwiazku ze wstapieniem do UE. UE ma bowiem
    > bardzo wiele programow, na ktorych moga skorzystac male firmy, a instytucje
    > zajmujace sie tymi programami nawiazuja kontakt i wspolorganizuja strone
    > praktyczna programu wlasnie z takimi organizacjami jak nasza. ...
    > To, ze dzieki UE mamy teraz co
    > zaoferowac rowniez malym firmom moze doprowadzic do wzrostu ich czlonkostwa
    > w Zwiazku, bo moga skorzystac na dobrym dostepie do takich informacji.

    Rozumiem, że UE ma w założeniu ułatwić życie firmom, ale gdzie tu ułatwienia
    dla najemnych? Obawiam się, że nawet tzw. "ruszenie gospodarki" przełoży
    się jedynie na zwiększenie godzin pracy (za tą samą pensję) tym, którzy
    jeszcze pracują, a nie na powstanie nowych miejsc pracy.
    Np. objazdowy informatyk-konserwator-wdrożeniowiec-administrator-h
    elpdesk
    w jednej osobie będzie jeździł do domu tylko na święta, a i wtedy będzie
    przywiązany do komórki. Pensja się nie zmieni, bo pracodawca będzie stosował
    dumping po to, żeby firmom bardziej kalkulował się outsorcing niż informatyk
    na etacie.
    Obawiam się również, że seria awarii spowodowanych zwykłym przemęczeniem nie
    skłoni pracodawców do zmiany systemu, ale do szukania mniej przemęczonych
    pracowników, żeby ich wycisnąć jak cytrynę, zwolnić i szukać następnego.
    Metoda ta ma niestety szansę powodzenia, bo nadprodukcja inżynierów i
    techników informatyków przybiera coraz większe rozmiary - uczelni prywatnych
    nikt nie kontroluje i robią co chcą, byle klient płacił.

    > Prosze mi wyjasnic, gdzie ktos traktuje kogos niepowaznie. Na pewno nie w
    > akcji "ZUS daj nam luz", ktorej jednym z motywow jest troska o to, zeby
    > bezrobocie nie wzroslo.

    Obawiam się, że podstawowym motywem jest zmniejszenie ociązeń pracodawcy
    (prywatnego), a co za tym idzie zwiększenie jego zysku. Nie tylko ja nie mam
    zaufania do pracodawców i wiary w to, że przełozy się to na więcej
    miejsc pracy, bo nasi kapitaliści nie są jeszcze tak bogaci jak ich
    odpowiednicy z amerykańskich filmów.

    > Bezrobocie nie zniknie, gdy sie je oprotestuje.

    Zależy kto oprotestuje. Jeżeli pracodawcy nie oprotestują - bo im tak
    wygodnie - to bezrobocie może zniknąć po równie masowym (lub większym)
    proteście jak w 1980-tym tylko, że tym razem ludzie mogą zażądać żeby
    postulaty nie zostały spełnione po_stu_latach, ale natychmiast.
    Jak na razie tylko nie żyjący już niestety marszałek Małachowski miał
    odwagę uderzyć się w pierś i powiedzieć: "oszukaliśmy naród".
    Politycy chyba sobie zdają z tego sprawę i starają się utrzymać bezrobocie
    na takim poziomie, żeby skrajnie niezadowoleni byli w wyraźnej mniejszości,
    a pracodawcy zadowoleni z armii bezrobotnych, która pozwala na utrzymanie
    płac na bezczelnie niskim poziomie.
    Obawiam się również, że poprawa na rynku pracy nie nastąpi w przewidywalnym
    terminie, bo jak wskazują sondaże przedwyborcze, wybory wygrają partie, które
    w programach maja nie tylko wyjście z UE, ale również napady na banki,
    zwiększenie dotacji dla "jedynie słusznego" kościoła, i wprowadzenie
    samowystarczalności gospodarczej Polski :) - czyli witajcie czasy
    średniowiecza i feudalizmu A jak uczy doświadczenie z "osiągnięć" rządów
    Mazowieckiego i Buzka, zniszczyć jest łatwo, a odbudowuje się latami - pod
    warunkiem, że jeżeli jest ku temu "wola polityczna" oczywiście.

    A tak na marginesie, to może przypadkiem jednym z problemów Polski
    jest to, że ciągle większość Polaków nie chce w Polsce raju na ziemi,
    bo deklaruje wierę w raj po śmierci? Czyli im gorzej teraz tym lepiej potem.
    Tylko dlaczego nie tylko dla siebie, ale również dla innych???

    Marek