PracaGrupypl.praca.dyskusjeWNIOSEK o info o urlopieRe: WNIOSEK o info o urlopie
  • Data: 2009-05-10 18:04:19
    Temat: Re: WNIOSEK o info o urlopie
    Od: "Noe Bat" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu>

    zystywac-zalegle-...

> [...]
    > kwartału następnego roku kalendarzowego (...)
    > Czy jest w nim zawarty nakaz, by pracownik ten urlop wykorzystał?
    >
    > ***
    > Będziesz się teraz bawił w "gargamela" i udawał, że nie rozumiesz?
    > Zresztą interpretuj ten zapis, jak uważasz, bylebyś się kiedyś nie zdziwił.
    > Ja nigdy nie spotkałem się z interpretacją (a miałem okazję rozmowy z
    > inspektorką z PIP na ten temat), że pracodawca udziela urlopu, a pracownik
    > ma to w nosie i nie uznaje tego polecenia, a urlop bierze w innym czasie*.
    > Udzielić urlopu to znaczy po prostu kazać pracownikowi wypisać wniosek

    To by było "wysłać na". "Udzielić" to raczej odpowiedzieć pozytywnie na wniosek
    pracownika o udzielenie.

    > Co pracownik wówczas zrobi, to jego
    > prywatna sprawa. Niemniej jednak udzielony urlop pracodawca uzna za
    > wykorzystany i tyle. Tym bardziej, że karę z tytułu złamania tego przepisu
    > płaci nie pracownik, lecz pracodawca.

    Czym bardziej ? Urlop to uprawnienie pracownika a nie pracodawcy. Nie jest więc tak,
    że pracodawca wysyła na urlop tylko jednak udziela na wniosek pracownika. Oczywiście
    mogę się mylić ale ... zdrowy rozsądek tak nakazuje rozumieć urlop i jego udzielanie.

    --
    PS. nudzi mi się