-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!feed.news.interia.pl!not-for-mail
From: "Jackare" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.praca.dyskusje
Subject: Re: W DUR jest podobnie
Date: Mon, 19 Feb 2007 13:55:21 +0100
Organization: INTERIA.PL S.A.
Lines: 42
Message-ID: <erc6jm$pkj$1@news.interia.pl>
References: <er2t59$jrj$2@news.telbank.pl>
<er9odq$d13$1@inews.gazeta.pl><er9pni$qd0$1@nemesis.news.tpi.pl>
<er9pt3$rgk$1@opal.icpnet.pl><er9uun$lpd$1@atlantis.news.tpi.pl>
<erbljs$98n$1@nemesis.news.tpi.pl>
NNTP-Posting-Host: vampir.opella.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.interia.pl 1171889590 26259 62.29.140.82 (19 Feb 2007 12:53:10 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...interia.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 19 Feb 2007 12:53:10 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3028
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3028
X-Priority: 3
X-Authenticated-User: jacek.leszczuk % interia+pl
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:202554
[ ukryj nagłówki ]
> ...czyli założyć własną...
>
i to nie jest do końca prawda. Firmie zewnętrznej zajmującej się utrzymaniem
ruchu czegokolwiek i nie opłacanej w formie ryczaltu "za gotowość" tylko za
wykonanie zadania akurat będzie zależało przede wszystkim na jak
najczęstszych awariach bo za ich usuwanie firmie się przecież płaci.
I tu jest ten paradoks. Zrobisz dobrze- nie będziesz miał przez długi czas
zleceń co oznacza że nie zarobisz...
Byłem kiedyś serwisantem central telefonicznych pracujących w sieci TPSA.
Miałem sam jedem 46 central w Polsce. Po przejęciu serwisu od producenta
central (kiedyś Telfa, teraz Lucent) psuły się jak cholera. Przez blisko 2
lata wyciągałem je wszystkie z technicznego bagna, wymieniałem podzespoły na
inne- najlepszej jakości. Roboty było od groma. tygodniowo przejeżdżałem 3-5
tys km. Modernizując centralę stosowałem najlepsze podzespoły,
wprowadziliśmy kilka ulepszeń technologicznych. Szkoliłem obsługę z tricków
poprawiających niezawodność i ograniczających nakład pracy. Systematycznie
centrale przestawały się psuć. Normalnie pracowały cholery bezawaryjnie
całymi miesiącami. Skończyły się wyjazdy, naprawy. Dział serwisu central
umarł (serwisowaliśmy tylko jeden typ) musiałem się zająć czymś innym
(jeszcze wtedy w tej samej firmie). Przez kolejne dwa lata zdarzyły się dwa
zgłoszenia serwisowe o symbolicznym raczej znaczeniu.
Firma przestała zarabiać na tej działce. Nie dobrze jest robić dobrze.
Podobnie teraz tepsa ma z obsługą uszkodzeń sieci abonenckiej. Kiedyś miała
własnych monterów- takich wałśnie kolesi od utrzymania sieci w ruchu.
Zwolniono wszystkich i zatrudniono w to miejsce firmy outsourcingowe (takie
modne słowo). Firmy te są rozliczane za rzeczywiście wykonane prace
(przynajmniej tak było na poczatku kiedy wdrażałem w tepsie system do
zarządzania pracą tych firm). Czy im zależy aby sieć była maksymalnie
bezawaryjna ? Jeżeli tak to z czegą będą żyć ?
Monterom tepsy wbrew pozorom zależało i to bardzo na nieskiej awaryjności,
bo jeżeli nie było awarii to oni mieli mniej pracy a pieniążki te same i to
było dla nich motywujące. Podobnie jest lub powino byc z wszelkimi innymi
działami utrzymania ruchu: planowe przeglądy, prewencyjne wymiany podzepołów
po przepracowaniu określonego czasu lub przebiegu i jak najmniej nagłych
niespodziewanych awarii i to niezależnie czy to utrzymanie ruchu w fabryce,
systemie informatycznym czy w zakładzie szewskim.
--
Jackare
Następne wpisy z tego wątku
- 19.02.07 18:49 MK
- 19.02.07 21:39 Sebastian Ciesielski
- 20.02.07 07:49 grom@x
- 21.02.07 13:00 Kviat
- 23.02.07 07:19 Gienek
- 23.02.07 07:24 Gienek
- 23.02.07 07:33 Gienek
- 23.02.07 07:50 Gienek
- 23.02.07 07:56 Gienek
- 23.02.07 08:50 Any User
- 23.02.07 11:39 Tomasz Motyliński
- 23.02.07 12:06 Gienek
- 23.02.07 15:40 Gienek
- 24.02.07 06:21 Immona
- 24.02.07 10:36 Gienek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pedalskie ogłoszenia na rządowej s. WWW oferty.praca.gov.pl:443
- Nauka i Praca Programisty C++ w III Rzeczy (pospolitej)
- Ile powinien trwać tydzień pracy?
- Jakie znacie działające serwery grup dyskusyjnych?
- is it live this group at news.icm.edu.pl
- praca 12/24
- 5 minut przerwy przy komputerze
- raczej już nigdy nie będę pracował w Polsce
- Stanowiska sztucznie tworzone
- Re: SOLUTIONS MANUAL: Optical Properties of Solids 2nd Ed by Mark Fox
- zapłata
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Re: Cwana cwaniurka czyli niemieccy oszuści.
- Jawność zarobków wszystkich
- rozmówki przy wódeczce...
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=
- 2024-11-04 Chrzanów => Specjalista ds. PR Produktowego <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=