PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop macierzyński / umowa na czas określony › Re: Urlop macierzyński / umowa na czas określony
  • Data: 2005-05-12 16:00:42
    Temat: Re: Urlop macierzyński / umowa na czas określony
    Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Boa" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:d5v9so$9g4$1@news.mch.sbs.de...
    > Witam,
    >
    > Ztcw, to urlop macierzyński może brać jedna lub druga strona, nawet
    na
    > przemian (zgadza się?).

    Nie bardzo się zgadza, a na "przemiany", to braknie czasu.

    > Mam taką sytuację: żona ma do końca sierpnia umowę na czas
    określony, poród
    > w listopadzie. Urlop macierzyński więc się jej nie należy, bo umowę
    będzie
    > miała przedłużoną tylko do dnia porodu. Od chwili urodzenia dziecka
    staje
    > się więc bezrobotna i ma prawo do zasiłku macierzyńskiego.

    Nie będzie pozostawać w zatrudnieniu, ale nie ma prawa do rejestracji
    jako bezrobotna w okresie pobierania zasiłku macierzyńskiego.

    > Czy w takim przypadku ja mogę w pracy brać urlop macierzyński?
    Jeżeli żona
    > jest bezrobotna i siedzi z dzieckiem, to czy mi taki urlop
    przysługuje?

    Urlop macierzyński ojciec dziecka może wykorzystać dopiero po
    wykorzystaniu przez kobietę PO PORODZIE 14 tygodni urlopu
    macierzyńskiego.
    Żonie urlop macierzyński nie przysługuje, ale przysługuje jej zasiłek
    macierzyński przez okres co najmniej 16 tygodni (I dziecko). W tym
    czasie sama zregeneruje swoje siły i zapewni opiekę maleństwu, może
    łącznie z karmieniem piersią.

    wa

    wa