PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop macierzyński / umowa na czas określony › Re: Urlop macierzyński / umowa na czas określony
  • Data: 2005-05-13 11:28:44
    Temat: Re: Urlop macierzyński / umowa na czas określony
    Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Boa" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:d61o2g$27j$1@news.mch.sbs.de...

    > OK. A wiesz może, gdzie to jest napisane, że na zasiłku
    macierzyńskim
    > wypłacanym przez ZUS, będąc bez pracy, nie może mieć statusu
    bezrobotnej?

    Prawdopodobnie w ustawie o zatrudnieniu i bezrobociu, ale wystarczy
    jeden telefon do PUP (RUP/GUP), aby się o tym przekonać.
    Zresztą wynika to ze zdrowego rozsądku: pobierając zasiłek
    macierzyński ma przychód (wyższy niż zasiłek dla bezrobotnych),
    ponadto ubezpieczenie zdrowotne, więc co dawałaby takiej kobiecie
    rejestracja w PUP???

    > OK, dzięki za info.

    > Czyli rozumiem, że ja jako ojciec nie mogę przejąć części urlopu
    > macierzyńskiego (po 14 tyg.), którego de facto nie ma :-))

    Myślę, że możesz, ale jednoznacznej odpowiedzi szukaj w ZUS.
    Nie bardzo rozumiem, co chcesz osiągnąć przez skorzystanie z urlopu
    macierzyńskiego, skoro pozostajesz w zatrudnieniu, a nie pracująca
    żona może opiekować się dzieckiem.
    Według mnie, tylko skróciłbyś żonie o 2 tygodnie okres pobierania
    zasiłku macierzyńskiego.
    Po zakończeniu okresu pobierania zasiłku macierzyńskiego żona może
    zarejestrować się jako bezrobotna, prawdopodobnie z prawem do zasiłku
    (365 dni zatrudnienia lub pobierania zasiłku macierzyńskiego w
    ostatnich 18 mies., wynagrodzenie co najmniej minimalne).

    wa