PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa zlecenie a diety. › Re: Umowa zlecenie a diety.
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa zlecenie a diety.
    Date: Wed, 25 Apr 2007 10:39:50 +0200

    W wiadomości news:f0mu4a$t1v$1@inews.gazeta.pl Clouddancer
    <c...@g...pl> pisze:

> [...]
    > zatrudnic w Polsce na umowe inna niz umowa o prace (czyli na umowe
    > zlecenie, umowe o dzielo czy cos jeszcze innego) i wyslac do pracy do
    > Holandii? Czy wtedy naleza mi sie diety i czy mam mozliwosc korzystania
    > ze sluzby zdrowia na podstawie europejskiej karty ubezpieczenia
    > zdrowotnego (tak chyba sie to nazywa). I pytanie drugie, jezeli firma
    > wysylala mnie jako zatrudnionego na umowe o prace w Polsce do
    > swiadczenia pracy w Holandii, czy ma wtedy obowiazek wyplacania mi diet
    > czy jest to tylko widzimisie firmy? W rachube wchodzi sluzbowa kwatera,
    Prawo (a konkretnie Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z
    dnia 19 grudnia 2002 r. w sprawie wysokości oraz warunków ustalania
    należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub
    samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza
    granicami kraju, Dz.U. 2002 nr 236 poz. 1991) określa sposób i wysokość diet
    dla pracowników budżetówki i samorządów.

    Ich aktualne wysokości: Rozporządzenie Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14
    września 2005 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości oraz
    warunków ustalania należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w
    państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży
    służbowej poza granicami kraju, Dz. U. 2005 nr 186 poz. 1555).

    Pozostali pracodawcy mogą ustalić własne zasady wypłacania diet albo przyjąć
    rozwiązanie ministerialne.

    Natomiast umowy cywilno-prawne nie powodują powstania stosunku pracy, toteż
    nie jesteś pracownikiem. Musisz zatem warunki płatności negocjować w ramach
    tej umowy.

    Co do lecznictwa - nie mam pewności.

    --
    Jotte