PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o zakazie konkurencji + NDA - problem [nieco długie] › Re: Umowa o zakazie konkurencji + NDA - problem [nieco długie]
  • Data: 2007-09-06 17:43:26
    Temat: Re: Umowa o zakazie konkurencji + NDA - problem [nieco długie]
    Od: chester <c...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    entroper napisał(a):
    > Użytkownik "chester" <c...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Może po prostu nie podpisuj ? Ta dziwna umowa wygląda mi na "uderzenie
    > wyprzedzające" pracodawcy, który (...)

    Tego, co napisałeś a ja wyciąłem nie będę komentował; niezależnie od
    mojego zdania, rozmawianie publiczne o 'klasie' szefostwa firmy byłoby
    niestosowne. To nie jest temat do dyskusji publicznej, niezależnie od
    tego, czy to miałyby być superlatywy, czy inwektywy.

    Co zaś do meritum sprawy:
    Pracodawca chce zabezpieczyć swoje interesy. Nie zajmujemy się (tylko)
    typowym 'klepaniem' stron, mamy też w trakcie realizacji bądź planowane
    projekty dość ambitne i nowatorskie.
    Pamiętajmy, że dwaj panowie którzy odpalili googla, na początku też
    zaczynali 'w garażu', a teraz są multimiliarderami.
    Mogę więc zrozumieć, że pracodawca, mający koncepcje systemów o dużym
    potencjale biznesowym, boi się o swoje interesy. Nie sposób nie ujawnić
    pracownikom idei, a gdy odejdą, to się zostaje z przysłowiową 'ręką w
    nocniku'. Stąd potrzeba zabezpieczenia interesów, którą zresztą rozumiem
    i jej nikt nie kwestionuje.

    > Cokolwiek podpiszesz miej na uwadze, że pracodawca po takim genialnym
    > "rozwiązaniu" "problemu" może stać się dla Was dużo mniej atrakcyjny niż
    > teraz, ale wtedy będzie już za późno. Wiele informacji uzyskasz kontestując
    > pomysł podpisywania czegokolwiek :)

    Pomysł podpisania został skontestowany i efekt jest taki, że mamy szansę
    zaproponowania rozwiązania które jego ochroni wystarczająco, a nam drogi
    nie zamknie. Sęk w tym, że to nietrywialne zadanie dla informatyka
    (nawet takiego o szerokich horyzontach). Trzeba znaleźć rozwiązanie
    kompromisowe a nie bawić się w 'człowieka-negację'.

    Dodam, że nie mam oporów przed zachowaniem w tajemnicy rzeczy poufnych
    'oficjalnie', a nawet tych, gdzie zapomniano wspomnieć o poufności, ale
    w moim przekonaniu nie powinny być upubliczniane.
    Po prostu mimo regulacji zawartych w ustawie o nieuczciwej konkurencji i
    orzecznictwa które pozwala na wiele (np. wykorzystywanie zaraz po
    odejściu z pracy informacji nieoznaczonych tak czy inaczej jako poufne),
    nie mam zamiaru 'kombinować', bo to zwyczajnie nie fair.

    chester