PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o zakazie konkurencji + NDA - problem [nieco długie] › Re: Umowa o zakazie konkurencji + NDA - problem [nieco długie]
  • Data: 2007-09-08 10:22:40
    Temat: Re: Umowa o zakazie konkurencji + NDA - problem [nieco długie]
    Od: Pawel Debski <p...@e...usun.pl.to> szukaj wiadomości tego autora

    chester wrote:
    > Witam!
    >
    > W naszej firmie będą podpisywane nowe umowy o pracy. Do nich szef chce
    > dołączyć zakaz konkurencji. W podanym zakresie (praktycznie eliminującym
    > z branży) zakaz jest nie do przyjęcia dla większości pracowników, o czym
    > został poinformowany.

    Mam wrażenie, że Pański szef chciałby za pomocą umowy o zakazie
    konkurencji uzyskać efekt ochrony własności intelektualnej - do czego
    jednak służą patenty, wzory przemysłowe i generalnie prawo autorskie.

    U nas jest:

    a) umowa zabraniająca zatrudnienia się (pośrednio lub bezpośrednio) u
    naszego klienta, niezależnie od formy zatrudnienia,
    b) prawa autorskie w pełni służą firmie na podstawie umowy pracy /
    zlecenia / podwykonawstwa,
    c) umowa o poufności określająca czego nie wolno ujawniać stronom trzecim.

    Rozwiązanie to uważam za do zaakceptowania dla obu stron i być może taki
    kompromis byłby możliwy w Pana przypadku.

    PD