PracaGrupypl.praca.dyskusjewesola kompania › Re: Szlag mnie jasny trafia (było: Wesoła kompania)
  • Data: 2003-02-26 17:19:28
    Temat: Re: Szlag mnie jasny trafia (było: Wesoła kompania)
    Od: flyer <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    winetu napisał:

    > Wielu tak zrobiło, ale gościa koło piećdziesiątki, który tylko fedrował nikt
    > do pracy nie przyjmie.

    Sorry, ale tu sie wepne za caly watek.

    1. Sprawa podstawowa dla watku - przedsiebiorca i jego dlugi. Musze
    niestety sie zgodzic, ze sprawe zrobione zle - co prawda nowa "czapa"
    przejela kopalnie z dlugami odpowiadajacymi ich wartosci (wiec
    teoretycznie nie mozna mowic, ze miga sie od przejecia zobowiazan), ale
    z tego co czytalem sa to przede wszystkim dlugi wobec Panstwa (podatki i
    Zus), wiec zostalo to zrobione wybiorczo. Dodatkowo te nieszczesne
    zobowiazania o niedochodzeniu zobowiazan.
    Niestety niezaleznie od formy - nowa "czapa" czy upadlosc kopaln i
    dochodzenie szczatkowych pieniedzy przez dlugi okres - sytuacja
    opisanego przedsiebiorcy pozostanie taka sama - sprzedawal materialy
    spolkom na krawedzi upadlosci (a nawet w stanie upadlosci), wiec ryzyko
    musialo byc wkalkulowane. Glowie sie tylko nad jednym - skoro wszyscy
    wiedza, jakie dlugi ma ta branza, dlaczego nikt z jej dostawcow nie
    wystapil o upadlosc spolek weglowych?

    2. Sprawa gornictwa weglowego - winnym obecnego stanu jest Panstwo,
    ktore w erze socjalizmu dotowalo kopalnictwo kosztem reszty kraju, po to
    tylko aby zdobyc bezcenne dolary o niewspolmiernej wartosci do kosztow
    ich uzyskania. Co nie zmienia faktu,ze w trakcie tej wariackiej polityki
    zdolalo sciagnac z calej Polski mnostwo osob do jednego dzialu
    gospodarki na dosyc malym obszarze terytorialnym. Nie wiem co jest
    lepsze, zrobienie "czarnej dziury" poprzez ogloszenie upadlosci
    wszystkich niedochodowych kopalni (a wraz z nimi wszystkich spolek
    wspolpracujacych - sieci energetycznych, elektrowni, hut, zakladow
    eksploatacji, firm z uslugami dla ludnosci itd.), czy powolna likwidacja
    dajaca mozliwosc dostosowania sie rynku do zmiany sytuacji. Napewno
    jednak nie jest to zbyt mocna podstawa do krytyki Panstwa (ten
    socjalistyczny moloch zdolal takze stworzyc siec bankow komercyjnych
    bazujacych na majatku NBP, stworzyl TPSA itd) jak rowniez samego
    dotowania gornictwa, ale w swietle planow zmniejszenia tej galezi
    gospodarki. W odroznieniu bowiem od dotowania i zwalniania z podatkow
    PRODUCENTOW rolnych przy braku prob wymuszenia zmian (zmniejszenia
    zatrudnienia) w tej galezi gospodarki, gornictwo jest wpelni
    opodatkowane i dazy sie do jego powolnej likwidacji.

    Flyer