PracaGrupypl.praca.dyskusjeSystem akordowy vs. nadgodziny › Re: System akordowy vs. nadgodziny
  • Data: 2007-07-29 09:10:15
    Temat: Re: System akordowy vs. nadgodziny
    Od: Immona <c...@n...gmailu> szukaj wiadomości tego autora

    Jolanta Pers wrote:

    > Natomiast perspektywa płacenia stałej pensji + nadgodziny (żeby uniknąć
    > tej "drugiej waluty" jest przerażająca - wszyscy zaczną wyrabiać tylko normę,
    > przez resztę czasu będą oglądać laski w Internecie, ew. wysiadywać
    > dupogodziny, żeby dostać więcej kasy (i kombinować jak oślica górska na
    > trekkingu), i trzeba będzie nad każdym stać i sprawdzać, co i ile zrobił.
    > Więc cały czas mam nadzieję, że kwestię tych cholernych nadgodzin przy
    > systemie akordowym da się obejść.

    Moja reflekcja bedzie pewnie dosc bezuzyteczna w odniesieniu do tej
    konkretnej sytuacji, ale "wysiadywanie godzin" oznacza po prostu
    niezadowalajaca pensje podstawowa.

    U mnie w firmie (branza finansowa) material przychodzacy danego dnia do
    do okreslonej godziny trzeba przetworzyc tego samego dnia, nie ma
    odkladania na nastepny dzien. Nadgodziny sa platne. W dni o malym
    obciazeniu pracujemy sobie w sposob zrelaksowany, intuicyjnie
    rozkladajac sobie to tak, zeby zarowno wyrobic sie w godzinach pracy,
    jak i nie gonic z wywieszonym jezorem bez potrzeby. W dni o duzym
    obciazeniu wszyscy pracuja na 100% swojej wydajnosci, zeby - nawet,
    jesli sie nie wyrobimy i nadgodziny beda - isc jak najwczesniej do domu.
    Po prostu czas wolny i rzeczy, ktore mozna w nim robic maja dla nas
    wieksza wartosc niz dodatkowa kasa za nadgodziny. Siedzenie w pracy
    dluzej bez sensu nikomu nawet nie przychodzi do glowy.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl
    mieszkam w Nowej Zelandii :) ::: GG: 7370533