PracaGrupypl.praca.dyskusjeŚcieżki rozwoju studenta ITRe: Ścieżki rozwoju studenta IT
  • Data: 2005-10-18 21:14:55
    Temat: Re: Ścieżki rozwoju studenta IT
    Od: michał sałaban <i...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 18 Oct 2005 22:27:21 +0200, Adrian wrote:

    > Czy ktoś może polecić jakieś strony WWW, gdzie możnaby znaleźć profile
    > poszukiwanych specjalności IT i wymagania, jakie powinien spełnić ktoś, kto
    > chce zostać profesjonalistą w danej dziedzinie

    do tego, żeby ktos uznał cię specjalistą w danej dziedzinie, liczy
    się przede wszystkim doświadczenie zawodowe i ciekawsze projekty z
    własnej inicjatywy (lub ew. w ramach studiów). na to, jakie przedmioty
    robiłeś na studiach, raczej nikt nie będzie patrzył.

    > Chodzi mi o to, jak dobierać przedmioty, aby miało to ręce i nogi, bo
    > wiadomo, że nie da się być specjalistą od wszystkiego tzn. np. programistą
    > Windows, Unix, administratorem baz danych, Unix, Windows i Novell,
    > programistą serwisów WWW, specjalistą od oprogramowania wbudowanego,
    > systemów automatyki itp. tylko trzeba coś wybrać

    przede wszystkim opanuj podstawy teoretyczne (wiem, to boli ;)
    narzędzia zmieniają się często, więc nie można się do nich
    za bardzo przywiązywać.

    oczywiście są wyjątki - znajomość unixów, windows, tcp/ip, sql to
    raczej pewna praca przez wiele lat.

    do tego kilka języków programowania, w tym C i jakiś obiektowy.

    --
    michał sałaban -=- michal (at) salaban.info -=- jid: e...@j...org