PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozwiązanie umowy z art. 52 KP, a odwołanie do Sądu › Re: Rozwiązanie umowy z art. 52 KP, a odwołanie do Sądu
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozwiązanie umowy z art. 52 KP, a odwołanie do Sądu
    Date: Tue, 17 Mar 2009 03:14:21 +0100

    Pieknego dnia Mon, 16 Mar 2009 09:36:07 +0100, "kovalek"
    <k...@o...pl> zakodowal:

    >http://www.gorzow.mm.pl/~kovalek/wypowiedzenie.jpg. Powodem owego

    Jeżeli nie zostałeś skazany prawomocnym wyrokiem - to takie
    wypowiedzenie nadaje się tylko do odwołania do sądu pracy.

    KP
    Art. 52.
    § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy
    pracownika w razie:
    1) ciężkiego naruszenia przez pracownika podstawowych obowiązków
    pracowniczych,
    2) popełnienia przez pracownika w czasie trwania umowy o pracę
    przestępstwa, które uniemożliwia dalsze zatrudnianie go na zajmowanym
    stanowisku, jeżeli przestępstwo jest oczywiste lub zostało stwierdzone
    prawomocnym wyrokiem,
    3) zawinionej przez pracownika utraty uprawnień koniecznych do
    wykonywania pracy na zajmowanym stanowisku.
    § 2. Rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika nie
    może nastąpić po upływie 1 miesiąca od uzyskania przez pracodawcę
    wiadomości o okoliczności uzasadniającej rozwiązanie umowy.

    >sieci stacji). Sprawa rozchodzi się o rzekomą kradzież punktów programu
    >lojalnościowego.

    Nie masz tego na piśmie o co chodzi - więc tym co usłyszałeś nie warto
    się sugerować.

    >póki co nie zwolnił. Ponadto proponował mi możliwość rozwiązania umowy za
    >porozumieniem stron, co jeszcze bardziej wzbudziło moja czujność - gdybym
    >się zgodził na porozumienie stron, to nie mógłbym już niczego przed Sądem
    >dochodzić.

    I pewnie to miał być tylko straszak - bo nędznie wygląda to
    rozwiązanie bez wypowiedzenia - na 99% masz wygraną w sądzie (1%
    zostawiam na ślepego/stronniczego sędziego).

    >Teraz pytanie czego mogę się domagać. Artykuł KP na podstawie którego mnie
    >zwolniono mówi o popełnieniu przestępstwa które zostało orzeczone
    >prawomocnym wyrokiem, lub jest oczywiste.

    Uznania wypowiedzenia za nieważne.
    Jeżeli chodzi o naruszenie dóbr osobistych (dobrego imienia) to pewnie
    na drodze cywilnej trzeba dochodzić - ale nie zaszkodzi pogadać z PIP
    czy jest sens pozywać do sądu pracy o naruszenie dobrego imienia.

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Przest%C4%99pstwo

    >warunkach takich jakie sa w mojej ostatniej umowie?), oraz odszkodowania za
    >okres pozostawania bez pracy czyli od 11.03 do dnia uprawomocnienia się
    >wyroku/rzeczywistego przywrócenia do pracy?

    Jak najbardziej.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded