PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozwiązanie umowy z art. 52 KP, a odwołanie do SąduRe: Rozwiązanie umowy z art. 52 KP, a odwołanie do Sądu
  • Data: 2009-03-16 22:28:25
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy z art. 52 KP, a odwołanie do Sądu
    Od: "kovalek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli brałeś lewą kasę?

    Ciężko powiedzieć czy to była lewa kasa. Fakt iż nie było to udokumentowane
    żadną umową. Jednak składki na wszelkie ubezpieczenia, podatek były
    pobierane od tej wyższej kwoty. Z kwitka od wypłaty (kawałek papieru o
    wymiarach 1cmx20cm gdzie są same cyfry do tego szef ma "legendę")nie wynika
    ani ilość przepracowanych godzin ani stawka godzinowa.

    Tutaj przykład owego kwitka - http://www.gorzow.mm.pl/~kovalek/kwit.jpg

    > Brak szklanej kuli uniemozliwia odpowiedź.

    Mój bład, źle zadałem pytanie. Powinno ono brzmieć - "co może orzec Sąd".

    > Generalnie udokumentowane i rzeczywiste, brutto.

    Udokumentowane brutto wynikające z umowy o pracę (czyli liczba godzin x
    stawka godzinowa)? Czy wartośc musi być dokładna, czy może być też w
    przybliżeniu? Wynagrodzenie dostawałem w gotówce kwitując odbiór kwoty. Nie
    wiem czy znajdę swoje wszystkie kwitki z ostatniego roku, nie pamiętam też
    ile przepracowałem godzin w każdym z 12 ostatnich miesięcy. Zatem czy jak
    wpiszę kwotę +/- 10% to Sąd, ani pozwany nie będzie miał zastrzeżeń?
    Ostrożniej wpisać chyba kwotę mniejszą.

    > Czy byłeś już w PIPie i rozejrzałeś się za prawnikiem?
    > Bo czas ucieka...

    W PIP-ie byłem i tam mają mniejsze pojęcie o przepisach niż ja sam
    (bynajmniej takie sprawiają wrażenie. Ciężko dowiedzieć się jakiś konkretów
    a inspektor przytacza tylko przepisy (nie zawsze też aktualne), nawet nie
    potrafił powiedzieć jak ma wyglądać pozew, jakie są koszty i co wpisać jako
    wartość przedmiotu sporu (wg inspektora miesięczne dochody, bo tyle trace
    jakby pracodawca zwolnił mnie w normalnym trybie). Co do prawnika to nie
    stać mnie na usługi takiego a na adwokata z urzędu też nie mam co liczyć (za
    prosta sprawa).

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski