PracaGrupypl.praca.dyskusjeRóżnicowanie wynagrodzenia a jednakowa pracaRe: Różnicowanie wynagrodzenia a jednakowa praca
  • Data: 2005-06-02 15:56:23
    Temat: Re: Różnicowanie wynagrodzenia a jednakowa praca
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No to gdzie tu dyskryminacja? Przecież obaj zarabiają tyle ile chcieli?
    > Pierwszy widać miał lepszą samoocenę/znajomość rynku pracy/zdolności
    > negocjacyjne/łotewer. I tak już będzie przez całe życie.
    Poprawka:
    Drugi chciał zarabiać dokładnie tyle samo co w rzeczywistości pierwszy, ale
    pracodawca stwierdził, że tyle nie da i tyle.
    W dodatku sugerował, że wspomniana druga osoba właśnie tyle zarabia.
    Nie wiem jak Ty, ale z definicji słowa "dyskryminować" - "ograniczać w prawach,
    prześladować; stosować dyskryminację" tym właśnie bym nazwał odmówienie
    pracownikowi prawa do godziwego/pożądanego wynagrodzenia, gdy nie ma żadnych
    podstaw do zaniżenia wynagrodzenia w porównaniu do innego pracownika na tym
    samym stanowisku.
    Tu jedyną podstawą jest postawa pracodawcy, który liczył na to, że zrobi sobie z
    Ciebie "frajera".
    Jak byś się znalazł w sytuacji, gdy kolega, który skończył te same szkoły i
    teraz siedzi obok Ciebie i robi dokładnie to samo co Ty przez te same 8
    godzin / a w dodatku czasami nawet nawzajem się zastępujecie/ dostawał co
    miesiąc 200 zł więcej?

    Tomek