PracaGrupypl.praca.dyskusjeRekrutacja w IT [b.dlugie] › Re: Rekrutacja w IT [b.dlugie]
  • Data: 2008-04-29 22:41:02
    Temat: Re: Rekrutacja w IT [b.dlugie]
    Od: "Waldek M." <w...@l...localdomain> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 24 Apr 2008 22:55:30 +0200, keczerad napisał(a):
    > nie obraz sie, ale na studiach ucza teoretycy, takze z praktyka maja
    > raczej nie duzo wspolnego a ucza wszedzie jak polska dluga i szeroka
    > systemow eksperckich ;).

    Jakoś skończyłem studia, a systemów eksperckich nikt we mnie nie
    wmuszał. Politechnika.

    Powiem tak - porządne studia jednak coś dają. Choćby słuchać
    o wielu rzeczach teoretycznie, to i tak może się okazać,
    że coś tam z tego w głowie zostaje... choćby zasady projektowania
    pewnych rzeczy, możliwe podejścia / rozwiązania.

    Na przykładzie: kolega przenosił się do innej firmy. Wykształcenie
    miał humanistyczne, potem doszkalał się zaocznie.
    Tak się darzyło, że przejąłem jego pracę.

    No i o ile bardzo cenię jego pracowitość, pewne pomysły
    i ciężką pracę - o tyle dalsze rozwijanie produktu, którego
    pierwszą wersję zbudował, było koszmarem. Masy błędów koncepcyjnych,
    masa kodu zupełnie niepotrzebnego (który można było
    zastąpić jedną funkcją biblioteczną)... Niby wszystko
    działało, ale gdzie nie tknąć - rozłaziło się w szwach.

    > PS. Teoria oczywiście jest potrzebna, no ale praktyka wymagana.

    Ja bym powiedział, że vice versa. Chyba że chodzi o nawalanie
    młotem w kamienną ścianę, tam rzeczywiście bardziej liczy
    się krzepa ;)

    Pozdrawiam,
    Waldek