PracaGrupypl.praca.dyskusjeRekrutacja w IT [b.dlugie] › Re: Rekrutacja w IT [b.dlugie]
  • Data: 2008-05-08 08:13:57
    Temat: Re: Rekrutacja w IT [b.dlugie]
    Od: Radoslaw Korzeniewski <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Tue, 22 Apr 2008 21:15:52 +0200, Wojciech Malinowski napisał(a):

    > Jeśli na podstawie testów okaże się, że są kandydaci, którzy nie będą
    > tracić czasu na zapoznanie się z instrukcją obsługi to właśnie oni
    > zostaną wybrani.
    >
    > Jeśli takich nie ma, ale są tacy, którzy umieją się obsługiwać
    > instrukcją obsługi, to wtedy oni zostaną wybrani.
    >
    > To chyba normalne? Gdybym to ja rekrutował to tak bym właśnie zrobił.

    I popełniłbyś podstawowy błąd wybierając osobę z wiedzą encyklopedyczną a
    nie praktyczną. Sam znam osobę która perfekcyjnie zna wszystkie opcje
    większości poleceń unix ale w praktyce ma trudności w ich stosowaniu.
    Taki test powinien sprawdzić podstawy i umiejętności ich stosowania czy
    zwyczajnie twórczego myślenia, do tego dla admina ważna będzie odporność
    na sytuacje stresowe a nie wiedza do czego służy opcja "-m" w poleceniu
    ls :). Dla admina ważniejsze jest aby wiedział gdzie dzwoni a nie
    koniecznie w jakim kościele - naprawdę. Omnibusów nie ma - ważne aby
    potrafił sprawnie dojść do rozwiązania, a że będzie musiał przeczytać
    przy tym kilka stron manuala? Może przeczyta go ze zrozumieniem? :)

    R.