PracaGrupypl.praca.dyskusjeJakie studia? › Re: Re[2]: Jakie studia?
    From: "gromax" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re[2]: Jakie studia?
    Date: Mon, 4 Aug 2003 21:40:12 +0200

    // ciach //

    > ciekawe, ze jestes juz druga osoba, ktoraby chetnie przylozyla mi
    > spluwe do glowy.
    // ciach //

    pominę milczeniem, ;)

    // ciach //

    > czyzbym zadawala wyjatkowo niewygodne pytania, na ktore latwiej komus
    > przystawic lufe do lba (wiem, wiem, to przenosnia) czy strzelic w
    > pysk, byle nie zaczac sie zastanawiac nad odpowiedzia?

    // ciach //

    Prawdę mówiąc, to mimo że czasem jest nieprzyjemne usłyszeć co masz do
    powiedzenia to trudno odnieść się ze nie jest to słuszne. Zwykle - krótko,
    zwięźle i na temat. A że to kogoś boli? no chyba że ktoś chce sobie poużywać
    na forum a takiemu taka Ninka przywali z grubej rury.... Oczywiście jak ktos
    umie słuchać a nie tylko się pienić

    // ciach //
    > no dobra, ale nadal nie odpowiedziales na pytanie, a brzmialo ono:
    > w jakim zawodzie/stanowisku mozna pracowac, zeby wykorzystywac oba
    > ukonczone studia? gdzie tego wymagaja?
    // ciach //
    > Wszedzie tam, gdzie pola sie krzyzuja: w bankach, biurach maklerskich,
    > tam gdzie trzeba pisac konkretne aplikacje do obslugi konkretnych
    > rzeczy - robia to INFORMATYCY i programisci.
    // ciach //
    > ba. jak sie rozejrze wokol siebie - w USA, to tez nie widze tutaj
    > miejsc pracy, gdzie by specjalnie oplacalo sie konczyc akurat te dwa
    > fakultety: informe i ekonomie.
    // ciach // (skróty od redakcji)

    Wskaż mi programistę który napisze dobre oprogramowanie księgowe bez
    znajomości co najmniej dobrej rachunkowości. Później powstają różnego
    rodzaju paszkwile programowe albo bardzo rozbudowane ramy (typu OA - OF, OFA
    czy inny sap) Znajdź konsultantów którzy będą wdrażać takie rozwiązania nie
    znając księgowości. Jak rozmawiać z księgową o wprowadzaniu planu kont w
    przedsiębiorstwie jeżeli się nie wie co to jest plan kont? I później może
    wyjść np. mały błąd w działającej aplikacji, bo pomocy w księgowości zdarzył
    się błąd we wprowadzonej fakturze i prosi informatyka o usunięcie tego z
    systemu... a prawo zabrania tego typu posunięć, wyłącznie możliwe jest przez
    wystawienie korekty faktury.
    To oczywiście mały margines, ale wzięty przeze mnie z życia. Bo jak
    pracowałem w firmie konsultingowej właśnie przy wdrażaniu systemów klasy
    ERP/MRP to prawie taki błąd popełniłem (jestem techniczny, a nie
    merytoryczny i na szczęście w naszym zespole były osoby tóre wyjaśniły mi co
    i jak - notabene osoby z wykształceniem informatyczno-ekonomicznym)

    Jak na powyższym przykładzie - wszędzie gdzie informatyka styka się z
    ekonomią (oczywiście nie tylko księgowością, chociaż to jest najbardziej
    zinformatyzowana część ekonomii) potrzebny jest ktoś, kto potrafi z języka
    ekonomii przetłumaczyć coś na język informatyki. Programista, wdrozeniowiec,
    konsultant, administrator systemu, a z drugiej strony musi być dobry
    ekonomista który wie że w informatyce nie pozycji "inne". Zawsze jest 0 albo
    jedynka. Ekonomia dopuszcza wyjścia "boczne", informatyka nie bardzo. Ja na
    przykład u siebie wiem że mam braki księgowe. Ale wiem w razie potrzeby kogo
    się spytać i mam coraz większą wiedzę w tym zakresie. I już tylko w bardzo
    konkretnych przypadkach potrzebuję konsultacji. Gdybym miał właściwe
    wykształcenie - poza informatycznym - w kierunku księgowym miałbym na pewno
    duzo łatwiej.

    // ciach //
    > owszem, znam ludzi, co skonczyli informe i robia MBA. To ma sens o
    > tyle, ze potem znajduja prace zwykle w duzych firmach komputerowych
    > (Intel, Cisco i calej kupie mniejszych, gdzie produkuje sie hardware
    > badz software) jako osoby zajmujace sie marketingiem - znaja i produkt
    > i maja wiedze dotyczaca tego, jak prowadzic negocjacje, sprzedawac
    > zamowienia, prowadzic milionowe kontrakty etc.
    // ciach //
    I taka osoba nie nazywa się wdrożeniowcem tylko konsultantem, bo ma trochę
    większą wiedze niż tylko ściśle w jednym fachu. może być Product Managerem.
    Może być zwykłym konsultantem. Może być programistą. chociażby

    // ciach //

    > ale w POLSCE takich firm NIE MA.
    // ciach //

    Są. Dawno w Polsce nie byłaś (to nie była uszczypliwość, tylko wyrażenie
    faktu. Może to nie są firmy Intel albo Cisco, ale prężnie na naszym rynku
    działa IBM, do tego niedawna fuzja PWC Consulting i IBM sprzężone w IBM BCS.
    Prężnie też na Polskim rynku działa Sun Microsystems. Do tego pełno polskich
    firm - Computerland (notabene z wyłącznością znaku towarowego na znaczną
    część europy), Prokom, Softbank i na prawdę kupa mniejszych i większych
    firm. Które zresztą mają małą siłę przebicia ze względu na koneksje, ale to
    zupełne OT.

    // ciach //
    > to ja sie pytam, gdzie to mozna potem wykorzystac?
    >
    > No i droba roznica: ekonomia to nie MBA...
    // ciach //

    nie da się ukryć

    // ciach //
    > --