PracaGrupypl.praca.dyskusjeJakie studia? › Re: Jakie studia?
  • Data: 2003-08-04 23:55:05
    Temat: Re: Jakie studia?
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) szukaj wiadomości tego autora

    "Greg" <o...@o...pl> writes:

    > No jasne, ze nie - dlatego tutaj napisalem :-) Ty jednak niewiele
    > podpowiadasz. Ograniczasz sie wylacznie do negowania. To nie jest trudne
    > zwazywszy, ze kazdy kij ma dwa konce :-) Chociaz z drugiej strony...
    > inni wskazuja zalety, wiec rownowaga jakas zostaje zachowana :-) Ale
    > moze jednak doradzisz tez (doradzisz, a nie odradzisz!) cos ze swej
    > strony? :-)

    a co ja moge doradzic, jak cie NIE ZNAM, nie wiem, w czym jestes dobry
    i do czego masz talent? Nie wiem gdzie mieszkasz, jakie masz
    mozliwosci i jak wyglada rynek tam gdzie mieszkasz?

    Konkretnemu czlowiekowi w konkretnym miejscu to mozna radzic - ba -
    nawet juz dwom znajomym prace w Polsce znalazlam, nie ruszajac sie
    tylkiem stad, gdzie mieszkam.
    Ale znalam ich, wiedzialam na co ich stac i wiedzialam, do czego beda
    sie nadawac.

    radzenie typu "idzcie tam, bo tam beda dochodowe studia" wszystkim jak
    leci jest najwiekszym kretynstwem, jakie mozna sobie wyobrazic.

    takie rady to przepraszam mozna sobie w tylek wsadzic. Nie wszystko
    jest dobre bowiem dla wszystkich i nie kazdy sie do wszystkiego
    nadaje.

    Rady ogolne, ktoreby pasowaly do wszystkich - te beda zawsze
    pozbawione konkretow. Bo coz tu mozna sensownego powiedziec? Miej
    czlowieku oczy zawsze otwarte? Interesuj sie polityka, czytaj gazety?
    Wiedz, co sie w kraju dzieje? Sproboj zrozumiec rzeczywistosc wokol
    Ciebie? Zajrzyj w glab samego siebie, odpowiedz sobie na pytanie, co
    lubisz robic, do czego masz zdolnosci, a potem znajdz jakies studia,
    ktore w miare, na ile to mozliwe, beda pozwalaly na wykorzystanie
    twoich talentow? itd. itp.?

    NIC lepszego sie komus, kogo w ogole nie zna, nie poradzi.
    No niestety. A jak ktos chce KONKRETNEJ porady, to taka najczesciej
    kosztuje. Idzie sie na rozmowe z psychlogiem, robia pare testow etc. i
    cos tam powiedzia - a i to pod warunkiem, ze trafisz na dobrych w tym
    zawodzie, a nie na partaczy albo takich, co maja daleko wszystko w
    tylku a tylko kase by czesali.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net