PracaGrupypl.praca.dyskusjeProjekt zmian w KP cd... › Re: Projekt zmian w KP cd...
  • Data: 2005-12-10 21:13:52
    Temat: Re: Projekt zmian w KP cd...
    Od: camel <g...@f...gotdns.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2005-12-07 20:02:25 +0100, "entroper"
    <e...@C...spamerom.poczta.onet.pl> said:

    > Użytkownik "Blady" <maja(no spam)@wp.pl> napisał w wiadomości
    > (...)

    > na
    >
    > Osobiście uważam, że pracodawcy będący za zlikwidowaniem wszelkich
    > cywilizowanych regulacji rynku pracy należą do jednej z dwóch grup:
    > 1) Za cienkich, by prowadzić opłacalny biznes, w którym zysk bierze
    > się nie z oszczędności na płacach/urlopach itp. (w tym za głupich,
    > by zrozumieć rolę np. sensownego zarządzania a ogólnie jakichkolwiek
    > sensownych działań w firmie)
    > 2) Chciwych cwaniaczków, którzy i w obecnej sytuacji zarabiają co
> [...]

    Tę sytuację wygenerował nasz rynek, który ja nazywam
    pszenno-buraczanym. Czyli rynek niskich technologii, gdzie na prawie
    każdym stanowisku może pracować średnio przyuczony szympans, tak więc
    można dowolnie wykorzystywać niewyczerpane pokłady niskokwalifikowanych
    pracowników, dzięki "nowoczesnemu" prawu windykacyjnemu skutecznie
    przymuszonych do pracy za grosze. Ufff, ale zdanie :)
    Wysokowykwalifikowany inżynier jest nie tylko (czasami) podstawą firmy,
    generuje dla niej duże zyski, ale jest też człowiekiem dobrze
    zorientowanym w realiach i zwyczajnie nie da się tak wyślizgać ze
    swoich praw. Ale nasi przedsiębiorcy prawie nie mają takich miejsc
    pracy (pamiętacie dane o innowacyjności, nakładach na badania w
    Polsce?). Dlatego też masowo wyjeżdżają.

    A taki średnio przyuczony szympans nie jest równorzędnym partnerem dla
    przedsiębiorcy, trzeba go wspomóc prawem. Kto z was jest równorzędnym
    partnerem dla banku czy TP S.A.? Uważacie że wam, klientom, żadne prawa
    ochronne nie są przydatne i że poradzicie sobie sami?

    pozdr
    camel[OT]