PracaGrupypl.praca.dyskusjePrawo pracy a kwestie rekrutacji › Re: Prawo pracy a kwestie rekrutacji
  • Data: 2005-09-27 21:21:23
    Temat: Re: Prawo pracy a kwestie rekrutacji
    Od: "Koziorozec" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" napisał w wiadomości

    > Odpowiada Pani albo nie. Chce Pani pracować z ludźmi,
    > których to interesuje przy rekrutacji?

    Oczywiście, powyższe pytania były skrajne.
    Chociaż ja się już spotkałam z pytaniami od pracodawcy:
    "Czy jest pani w ciąży?", "Czy ma pani narzeczonego?"
    - co to k.... pracodawcę obchodzi???

    Ja rozumiem, że pracodawcy tak bardzo boją się, że
    przyjdę do pracy i ogłoszę, że jestem w ciąży.
    Ale argumentacja, że skoro mam narzeczonego, to
    "na pewno" niedługo zajdę w ciążę i mogłabym być
    'balastem' dla pracodawcy, to już kretynizm.
    A może raczej dyskryminacja, bo facetowi nie zadają
    takich pytań: "Czy niedługo urodzi się panu dziecko?",
    "Czy ma pan żonę w ciąży?".

    Ździebko nie w moim guście jest Twoja argumentacja,
    że odpowiada mi to albo nie. Czasem nie ma wyboru
    i trzeba podjąć jakąkolwiek pracę.

    Były czasy, że ludzie pracowali w fabrykach, tracili
    kończyny lub życie, bo nikt nie dbał o ich bezpieczeństwo,
    bo za bramą stali następni na ich miejsce - od zaraz.
    Nikt nie wypłacał odszkodowania rodzinom zmarłych
    podczas pracy.
    Czy oni też mieli wybór: jak ci nie odpowiada, to w czym
    problem???
    Myślisz, że w naszych czasach byłoby to nierealne???

    --
    Koziorozec