PracaGrupypl.praca.dyskusjePrawa autorskie › Re: Prawa autorskie
  • Data: 2008-03-04 14:00:36
    Temat: Re: Prawa autorskie
    Od: "karol." <k...@c...tam> szukaj wiadomości tego autora

    > Art. 12.
    >1. Jeżeli ustawa lub umowa o pracę nie stanowią inaczej, pracodawca,
    >którego
    > pracownik stworzył utwór w wyniku wykonywania obowiązków ze stosunku
    > pracy, nabywa z chwilą przyjęcia utworu autorskie prawa majątkowe w
    > granicach
    > wynikających z celu umowy o pracę i zgodnego zamiaru stron.

    ściągnąłem sobie to 30sto stronicowe prawfko i jestem w trakcie lektury:O(

    hm... tylko prawo to jedno a jego interpretacja to drugie,

    w tym artykule pracodawca przejmuje prawa autorskie pracownika jeśli
    stworzył je w ramach stosunku pracy, czyli zgodnie z warunkami zawartymi w
    umowie o pracę, np. jeśli spawacz w trakcie spawania rury skomponuje koncert
    na dwa gwizdy, to nie wykonał tego utworu w ramach stosunku pracy, gdyż
    umowa zatrudnienia spawacza do takiej pracy nie zobowiązuje, zgadza się?

    podobnie jeśli ten sam spawacz zaprojektuje i wykona instalację to
    pracodawca przejmuje jedynie prawo do instalacji a nie jej projektu, gdyż
    projektowanie nie wchodzi w zakres stosunku pracy spawacza, lecz
    projektanta, to tak na logikę, może ktoś coś doda ?

    p.s. w sumie ciekawych rzeczy można się dowiedzieć, np. to że uczelnia ma
    prawo do publikacji i wykorzystywania prac swoich uczniów, ale wyłącznie za
    pisemnym porozumieniem i odpłatnie:O)