PracaGrupypl.praca.dyskusjeRe: Pracownik biurowy bez urządzeń biurowych › Re: Pracownik biurowy bez urządzeń biurowych
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pracownik biurowy bez urządzeń biurowych
    Date: Tue, 18 Sep 2007 20:46:40 +1200

    cOOba wrote:
> [...]
    > wymagania. Już raz przeżyłem coś takiego - myśląc, że znam Office (w tym
    > głównie wspomnianego Excela) w trakcie rozmowy, kiedy kazano mi, jako
    > ćwiczenie dokonać filtrowania infiormacji 'w jakikolwiek sposób potrafię'
    > wedle jakichśtam kryterium - okazało się w mgnieniu oka, że jednak znajomość
    > Excela to nie tylko umiejętność dokonywania obliczeń, tabel, wykresów i
    > innych tego typu 'pierdół' przy pomocy tegoż, a że jest to dużo bardziej
    > złożony i 'możliwościo-dajny' program. Od tamtej pory widząc wzmiankę n/t

    Excel jest przepotezny. Jak mam napisac w CV o swojej znajomosci Excela
    na stanowisko, na ktorym prawdopodobnie bedzie sie go wykorzystywalo do
    bardziej zlozonych zadan niz proste obliczenia i tabelki, to po prostu
    wymieniam wszystko, co w nim umiem zrobic (a bynajmniej nie wszystko
    umiem). W ten sposob latwo unika sie nieporozumien na moja korzysc lub
    niekorzysc.

    > wymaganej znajomości Offica w ofercie za każdym razem mi się to przypomina.
    > Taka sama sytuacja ma miejsce z urządzeniami biurowymi - nie chcę po prostu
    > napisać, że znam to i tamto, kiedy w trakcie rozmowy i ewentualnego testu
    > praktycznego okaże się, że nie znam tychże urządzeń. Nie mam ochoty po
    > prostu najadać się wstydu i stresu po raz kolejny. Ot co. Każdy może mnie

    Demonizujesz urzadzenia biurowe. Ich zlozonosc jest mala, a do tego
    kazdy fax czy kopiarka potrafia miec swoje wlasne triki, ktore poznajesz
    korzystajac z tego, a nie innego modelu. Doswiadczenie z tymi
    ustrojstwami pozwala sprawniej opanowac nowy model na zasadzie
    podobienstw i wyczucia, ale w tej dziedzinie, inaczej niz w Excelu, nie
    ma miejsca na bycie wielkim ekspertem, bo to za mala dziedzina.
    Gdy sie wymaga znajomosci ich obslugi, chodzi zwykle o to, zeby nie byc
    zupelnie zielonym i nie wyslac faksu np. do gory nogami albo zeby
    dzwoniac do innego miasta wiedziec, ze trzeba wykrecic najpierw numer
    kierunkowy (autentyczny przyklad, czytalam o kims, kto nie wiedzial i
    nie umial sie dodzwonic do innego miasta.)

    > przeszkolić - proszę wybaczyć, że tak się wyrażę, ale to wolne żarty.
    > Samarytan jest w tej chwili niewielu - po cóż ktoś miałby mnie uczyć ? Bym
    > wiedział tyle samo, albo więcej niż ten ktoś ? Żadko komu się teraz chce

    A teraz sie kompromitujesz pokazujac, ze nie znasz opcji sprawdzania
    pisowni dostepnej w wiekszosci programow bardziej zlozonych niz
    windowsowy Notatnik.

    > [przynajmniej ja miałem takie doświadczenia] przekazywać zdobytą wiedzę i
    > umiejętności komu innemu w obawie o własną posadę. Na pomoc współpracownikow
    > więc aż tak zanadto (jeśli wogóle) bym nie liczył.

    Urzadzenia biurowe? W obawie o wlasna posade? Masz zle zdanie o ludziach
    i przestraszywszy sie Excela przeniosles te obawy na zupelnie inna
    dziedzine. Nie znam stanowisk, na ktorych praca polegalaby wylacznie na
    obsludze urzadzen biurowych. Ta obsluga jest tylko uzupelnieniem
    zupelnie innych kluczowych umiejetnosci.

    Pozwol komus Cie nauczyc i tyle.

    I.
    --
    http://nz.pasnik.pl - Nowa Zelandia